שאלה:
שלום וברכה
הזמנתי מוצר מחו"ל
המוצר הגיע לתיבת הדואר שלי אך נגנב משם
האם יכול אני לטעון לחברה המספקת שהמוצר לא הגיע אליי?
תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה,
עליך להודיע להם שהמוצר נגנב מהתיבת דואר ולכן אתה דורש פיצוי נוסף, והם יחליטו אם מגיע לך פיצוי כאשר המוצר נגנב מהתיבת דואר.
בהצלחה.
מקורות:
אדם שמזמין מוצר והמוצר נגנב בדרך אחריות מוטלת על המוכר ולא על הקונה. במקרה הנ"ל לכאורה האחריות צריכה להיות על המוכר, ולפצות במוצר חילופי. אלא שהקונה יודע שנגנב מהתיבת דואר, פירושו שראה את המוצר בתיבת דואר ולא לקח, א"כ בכך סרה האחריות מהמוכר. ולכן אם רוצה לדרוש פיצוי או חפץ חלופי עליו ליידע שיודע שנגנב מהתיבת דואר.