לתרומות לחץ כאן

תלונה על מקח שהתברר כטעות

שאלה:

שלום, לפני 4 חודשים קניתי אוזניות מהאינטרנט שיש עליהם אחריות של שנתיים, לפני ארבעה ימים המיקרופון התקלקל וכאשר דיברתי עם חברים לא הבינו מה אני אומר כי היו מעין אוושות רוח וביקשתי מהחברה מיקרופון חדש והיום הגיע המיקרופון, ואחרי שקיבלתי אותו שמתי לב שהמיקרופון הנוכחי כן עובד, אולי הייתה בעיה עם המגעים או משהו כזה.
כעת יש לי מיקרופון חדש בניילון שאני לא צריך אותו, מה לעשות איתו? להחזיר לחברה (והמשלוח יעלה לי 20 דולר) או לשמור אצלי ולעשות בו כרצוני (ואפי' למכור אותו במחיר מוזל לאחרים)?

תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

אם הזמנת מחברה של יהודיים יש לעדכן אותם על הטעות ולהחזיר להם את האוזניות. אם הזמנת מחברה של גויים, הרי זה טעות הגוי שאין צורך להשיב ומותר לך לקחת את האוזניות לעצמך. ולכתחילה אסור להטעות את הגוי ולבקש החזר, כדעת רוב הפוסקים שאסור להטעות את הגוי. אבל במקרה שלך שהתלונה הייתה בתום לב הרי זה נדון כטעות הגוי שמותרת.

בהצלחה

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כיון שבשעה שהגשת את התלונה התלונה הייתה כדין – בתום לב, והם שלחו את המוצר וכיון שאין זה הטעייה לגוי יש לדונו כטעה מעצמו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל