לתרומות לחץ כאן

להגר לחו"ל כדי לברוח מעבירות

שאלה:

שלום רב,
ידוע לי שיש איסור לצאת מהארץ, חוץ מכמה מקרים בודדים ידועים. אני דתי ורווק ,ששומר ושמר נגיע תמיד. לצערי, לא מוצא לעצמי שידוך מתאים. בזמן האחרון אני מרגיש צער רב שאין לי אישה. ובגילי סיכוים למצוא מישהי מתאימה דתיה מאוד קטנים ( לא מוכן להתחתן עם מישהי שלא שמרה טהרה/גרושה).
מצד שני, יש לי אפשרות/נגישות רבה בקלות להכשל באיסורי עריות (עם כל מיני פנויות).
האם לפי ההלכה אני יכול לעזוב את הארץ, למקום שלא יהיה לי שם ניסיון הפיתוי (יש מקומות כאלה)?
עצם הדבר שאני יהיה רחוק, כבר יקל עלי מאוד. פוחד שאם אני אכשל בעריות (פנויה/נדה), זה יביא אותי להתרסקות רוחנית ללא תקומה.

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

מותר לצאת מהארץ כדי להמנע מאיסור חמור כל כך, אבל אני מסופק מאוד אם זה הפתרון… אדרבה, במקום מרוחק כל כך מיהדות אפשר רק לרדת ברוחניות, אפשר חלילה לשקוע בעצבות, ובכלל, זה מפחית את היכולת והסבירות למצוא אשה טובה ומתאימה. לכן העצה שלי היא הפוכה, במקום לברוח מעבר להרי החושך תברח לקדושה, בבחינת מה שאמר הפייטן "ממך אליך אברח", תיצור קשר עם ישיבה לבעלי תשובה, או מדרשה מתאימה, חיבור לחברה תורנית תומכת תחזק אותך ותמנע ממך חטאים נמוכים שכאלו, תחזק אותך בעבודת ה', תביא אותך למקום של שמחה בעבודת ה'. האדם נברא יצור חברתי ואינו יכול לעשות את העבודה לבד! וכך בעזרת ה' תהיה בנוי יותר וגם תמצא את זיווגך המתאים לך, ותבנה בית יהודי שמח.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל