לתרומות לחץ כאן

הפסיק בדיבור בין קביעת מזוזה אחת לחברתה

שאלה:

שלום.
דיבור בין קביעת מזוזות .האם זה בסדר?ואם בירך על המזוזה וקבע אותה במקומה ואחרי כמה דקות הוציא כדי לסדר אותה יותר טוב.האם יצא ידי חובה?

תשובה:

שלום וברכה

1. צריך להזהר שלא להפסיק בין המזונות בדיבור, שאם יפסיק יזדקק לחזור ולברך.

2. אם הקביעה הראשונה היתה כשרה רק הוא רוצה לשפר משהו – אינו חוזר ומברך.

מקורות:

1. ראה הגה' בית הלל בתחילת סי' רפט שאינו דומה לבדיקת חמץ, שם המצוה היא מיד בתחילת הבדיקה, ולכן גם אם שח באמצע כבר היה לברכה על מה לחול, משא"כ כאן שכל פתח הוא חיוב בפני עצמו ואין התחלת מצוה בפתח אחד לגבי חברו. וראה עוד בירור הלכה או"ח סי' ח שמבאר מדוע לגבי טלית נחלקו בזה הדעות לגבי מי שיש לו כמה טליתות ושח ביניהם וכאן לכל הדעות חוזר ומברך. אמנם יש שסוברים שגם כאן זה תלוי במחלוקת הנ"ל, ראה עלי דשא סי' כב. לכן הטוב ביותר שיסיח דעתו או ישנה מקומו ואז ודאי חוזר ומברך.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. אם דיברו בין הברכה לקביעת המזוזה הראשונה זו ברכה לבטלה, אם דיברו אחר כך זו לא ברכה לבטלה אבל קבעו אותן ללא ברכה, זה לא מעכב והכל בסדר אבל פעם הבאה לא לעשות כך.

  2. בבדיקת חמץ לכאורה יש מקום לומר שהמצווה היא לבער את החמץ וכל עוד לא סיימתי את הבדיקה לא קיימתי את המצווה ואם הפסקתי באמצע יש סברה גדולה לחזור ולברך. כמו מי שלא ברך כלל על הבדיקה שיברך על השריפה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל