לתרומות לחץ כאן

נישואין

שאלה:

שלום כבוד הרב אני גרוש כ 9 שנים אני בן 49 עם 4 ילדים גדולים והמטרה שלי היא להתחתן אני חי כבר שנה עם מישהי גרושה מעל 20 שנה בת 46 עם 2 ילדים יש בינינו כימיה טובה ויש אהבה אנחנו מקפידים מאד על טהרה ועל כבוד השבת ובסך הכל טוב לנו ביחד ביקשתי מבת הזוג למסד את הקשר אך היא מסרבת להתחתן בטענה שהיא לא רוצה להפסיד את הזכויות שיש לה כגרושה ושהיא מפחדת שהיא תעבוד יותר קשה ושטוב לה הזוגיות שלנו איך שהיא. אני באמת אוהב אותה ומצד שני אני רוצה להרגיש בטוח בזוגיות ולכן רוצה להתחתן אני ממש לא מבין את ההגיון בטענותיה ואני ממש מבולבל הייתי בטוח שהיא תשמח להצעה שלי להתחתן איתה אוליי היא מסתירה. מימני את האמת לסרובה ממש לא מובן אשמח לעצה מכבוד הרב תודה רבה 

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

חשוב לדעת ששמירת טהרה לא מספיק למרות שזה דבר מאוד חשוב ומשמעותי, ומציל מאיסור חמור מאוד של כרת, אבל עדיין, חיים משותפים ללא נישואין גם הם אסורים על פי הלכה. תסביר לה את הענין ותציב לה באופן ברור את הצורך ההלכתי שלכם להתחתן. אסור לעשות חשבונות כלכליים כאלו, בורא עולם דואג לכל אדם לפרנסתו ומזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה עד ראש השנה, ולעולם לא תבוא הפרנסה על ידי שעוברים על דיני התורה הקדושה, אדרבה, בזכות מסירות הנפש להתחתן ולהתמסד בלא להתחשב בהפסד, ודאי תזכו לצינורות של שפע ולחיים טובים ומאושרים.

ברכה והצלחה ובשורות טובות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. ומה בדיוק הבעיה להתחתן כהלכה כמו ובאופן שהתורה מחייבת בסידור קידושין, ללא נישואין אזרחיים?וכוונתי כאשר היא לא תסכים,וכי לא עדיף להתחתן כהלכה,מבלי להכניס לעת עתה את המדינה אל תוך חדר השינה.

  2. עקרונית הלכתית אתה צודק, אבל אחד הדברים הטובים בארץ שישרישום ברור מי נשוי ומי לא וכך אין מכשול של אשת איש שיוצאת בלי גט ולא יודעים, אצלכם בארה"ב ה' ירחם זה פרוץ לגמרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל