לתרומות לחץ כאן

אחריות על מוצר שלא עובד

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים שליט״א.
רכשתי ציוד חומרה בשביל לקוח, היות והמוצר היה ״מחודש״ שילמתי תוספת בשביל אחריות מיוחדת לשנתיים, מעין ביטוח שמכסה תיקון של כמעט כל תקלה או מבטיח החזר כספי מלא במידה ואי אפשר לתקן. כשפתחתי את המוצר גיליתי שהוא בכלל לא נדלק, פניתי לחברה שממנה קניתי ונאמר לי שכיוון שעברו מעל 30 יום הם לא מוכנים שאחזיר את המוצר וכי עלי לפנות לחברת האחריות, או שאשלח את זה לתיקון שייארך כ6-8 שבועות.
אז פניתי לחברת האחריות, כיוון שאמרתי שזה לא עבד מרגע הפתיחה הם סירבו לעזור לי ואמר שרק החברה ממנה קניתי את המוצר יכולה לעזור לי…
מרוב תסכול יצרתי קשר שוב עם חברת האחריות, הפעם אמרתי שהמוצר לא יציב, פעם נדלק ופעם נכבה. הם מיד שלחו טופס לחתימה ואמרו שברגע שאחתום הם יפצו אותי בהחזר כספי מלא ואפילו לא אצטרך לשלוח להם את המוצר התקול.
בינתיים נאלצתי לקנות מוצר תחליף מכספי ללקוח, את המוצר התקול אוכל לשלוח לחברה ממנה קניתי ולחכות 6-8 שבועות לתיקון, שאלתי היא האם זה גזל לקבל החזר כספי מחברת האחריות?

תשובה:

שלום וברכה,

אם יש לך זכות [לפי כללי הביטוח] לקבל החזר כספי מהחברת ביטוח, מותר לך לקבל החזר כספי, וגם אם אתה בסוף מתקן את המוצר התקול, אין שום מניעה לקבל החזר כספי, כיון שלפי כללי הביטוח מגיע לך החזר כספי. ולכן אתה יכול לקבל החזר כספי וגם לתקן את המוצר התקול ולהרוויח כפול.

בהצלחה.

מקורות:

הביטוח התחייב שאם יהיה תקלה הוא מתחייב לפצות כספית. והם מסכימים לפצות וגם להשאיר את המוצר התקול ברשותך, ולכן אין שום מניעה לתקן את המוצר התקול שברשותך למרות שאתה מקבל גם פיצוי כספי. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל