לתרומות לחץ כאן

תשלום לפועל על אירוע שבוטל

שאלה:

שבוע טוב,
קבעתי עם מפעיל ציוד הגברה לקראת אירוע. הנ"ל הגיע והרכיב את הציוד במשך כמה שעות, מעט לפני התחלת האירוע הגיע משטרה ומנעה את האירוע. הפועל קיפל את הציוד ונאלץ לחזור לביתו (מוקדם יותר) האם עלי לשלם לפועל מחיר מלא, או מכיוון שבפועל לא עבד יש לשלם פחות?

תשובה:

שלום וברכה,

שכר פועל להשקות שדה והגיע גשמים ואין צריך לעבודת הפועל הרי זה אונס ואינו צריך לשלם לפועל על ביטול העבודה. אבל את החלק שהגיע לעבודה חייב לשלם. ולכן במקרה הנ"ל אם המשטרה ביטלה את האירוע והביטול לא היה צפוי הרי זה אונס ולא צריך לשלם עבור הביטול. אבל על החלק שהפועל עשה חייבים לשלם. במקרה שלכם צריך לשלם עבור ההובלה והרכבה של הציוד, ולא צריך לשלם על הזמן של האירוע שהפועל לא עבד. מסתבר שהחלק העיקרי של התשלום זה ההובלה וההרכבה, שנדרש לזה כמה שעות, ולכן צריך לשלם את רוב התשלום.

אם מראש המזמין ידע שמדובר באירוע רגיש שהמשטרה עלולה לבטל את האירוע, והמעיל של ההגברה לא ידע שמדובר באירוע רגיש, אין זה אונס וחייבים לשלם לו מחיר מלא – גם על הזמן שלא עבד בפועל.

בהצלחה.

מקורות:

ראה נתיבות סימן שלה ס"ק ג.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה,
    תודה על המענה לשאלה לעי"ל,
    כעת מתברר שגם מפעיל ציוד ההגברה וגם המזמין ידעו שיש אפשרות שהמשטרה לא תאפשר את האירוע, האם גם באופן זה נדרש תשלום אפילו חלקי על העבודה.

  2. יש לשלם את מה שעשה בפועל כיון ששניכם ידעתם ושכרת אותו על דעת זה והוא נשכר ע"ד שאולי האירוע בוטל, אז את החלק שעשה מגיע לו שכר. ולכן יש לשלם לו על ההרכבה והובלה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל