לתרומות לחץ כאן

מחלוקת בבית הכנסת

שאלה:

אני מתפלל בהית כנסת שאין לה רב,
יש גבאי, ווועד שבחר את עצמו ומחליט על דעת עצמו מה רוצה הציבור, לדוגמא יש מנין ערבית בליל שבת לאחר דרשה, הדרשה מתארכת וישנם אנשים שאינם רוצים לחכות עד הסוף וחשוב להם להתפלל בזמן (לרובם ילדים קטנים בבית והם רוצים לחזןר הביתה).
שהם בקשו רשות לעשות עוד מנין בחדר נפרד הוחלט שלא למרות שזה סכום לא מבוטל של אנשים ( לא קרוב לרוב ציבור , אבל בהחלט קבוצה נכבדת) ומאידך שקבוצה קטנה יותר רצתה לארגן מנין נוסף לשחרית בשבת ( מנין שאני מתבייש לכתוב באיזה שעה היא מתחילה) היות והמבקשים הם בעלי ממון , הוועד אישר !
אני חבר טוב מאוד של הגבאי ומרגיש קרוב אליו ומאוד מעריך אותו,
אבל שאלתי היא, האם זה בעייתי מצידי לארגן מנין נוסף למרות שאין אישור? מצד אחד זה יגרום למחלקות אבל מאידך האם יש להם הזכות להכריע על דעת עצמם?
במיוחד שנראה שאין החלטתם לשם שמיים?

תשובה:

שלום וברכה ידידי

תברח ממחלוקת כמו מאש! לא שווה בשביל כמה דקות שמחכים לעשות מחלוקת בבית הכנסת, קפידות מריבות, ה' ישמרנו… ואגב גם לעצם הענין יש לחשוב, שזה קצת מעליב את הדרשן הענין הזה… ואולי זה גם השיקול של הגבאים… איזו צורה יש לזה שאנשים קמים ויוצאים באמצע הדרשה או לכתחילה לא נכנסים, מאוד לא נעים. גם מאוד לא חגיגי שהקהילה נחלקת לשנים ובית הכנסת חצי ריק. יחד עם זאת, יש לעורר את הדרשנים לגמור בזמן, אין טעות גדולה יותר מלהמשיך דרשה אחרי הזמן, אנשים כבר לא מקשיבים ועצבניים וחבל. יש לתחום את זמן הדרשה ולדבר עם הדרשנים על הנושא הזה והכל יבוא על מקומו בשלום.

ברכה והצלחה, והאמת והשלום אהבו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל