האם צריך להפסיק בכל מקום שאני נמצא בתפילה ולענות לקדיש? גם אם אני באמצע ברכה או פסוק ?
תשובה:
יש הבדלים שונים בין המקומות בתפילה בפסוקי דזמרה מותר, בברכות קריאת שמע ראה כאן, בשמונה עשרה אסור.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
6 תגובות
מותר לענות אך לא חובה?
אם זה המנין שלך חובה לענות, ואם מנין אחר, אם זה מפריע לתפילה אין חובה.
בקשר לתגובה האחרונה,
האם אפשר להגיד שההרגשה המעצבנת שאתה ב"איחור" (כביכול) בתפילה היא מטרידה ולכן אפשר יהיה להתעלם מהקדיש תמיד?
מה בעצם ההגדה של "מפריע"?
מפריע הכוונה לכוונה בתפילה, סתם "עצבים" זה לא הענין.
הבנתי שיש שלושה סוגי מקומות בתפילה,
1) מברוך שאמר עד ברכו – מותר לענות על הכל למעט ברוך הוא וברוך שמו ובריך הוא.
2) ברכות ק"ש, ואלוקי נצור – שבהם מותר לענות: אמן יהא שמיה רבא, אמן של דאמירן בעלמא, קדוש קדוש, וברוך כבוד ה' ממקומו, וברכו.
3) בשמו"ע לא מתעלמים, (למעט קדושה שמקשיבים)
א. האם הסיכום נכון?
ב. השאלה שלי היא על 2.
אני רואה כאן בטבלה שמופיעה בסוף הסידור "תפילת כל פה", שבברכות ק"ש (ואני משער שאותו הדין יהיה באלוקי נצור) מותר לענות אמן על כל הברכות…
מה דעתכם?
לגבי ברכות ק"ש בשאר ברכות קיימת מחלוקת ומנהגים חלוקים, באלוקי נצור ודאי אין לענות על הברכות, באלוקי נצור הנ"ל אמור לאחר שאמר יהיו לרצון ראשון.
מותר לענות אך לא חובה?
אם זה המנין שלך חובה לענות, ואם מנין אחר, אם זה מפריע לתפילה אין חובה.
בקשר לתגובה האחרונה,
האם אפשר להגיד שההרגשה המעצבנת שאתה ב"איחור" (כביכול) בתפילה היא מטרידה ולכן אפשר יהיה להתעלם מהקדיש תמיד?
מה בעצם ההגדה של "מפריע"?
מפריע הכוונה לכוונה בתפילה, סתם "עצבים" זה לא הענין.
הבנתי שיש שלושה סוגי מקומות בתפילה,
1) מברוך שאמר עד ברכו – מותר לענות על הכל למעט ברוך הוא וברוך שמו ובריך הוא.
2) ברכות ק"ש, ואלוקי נצור – שבהם מותר לענות: אמן יהא שמיה רבא, אמן של דאמירן בעלמא, קדוש קדוש, וברוך כבוד ה' ממקומו, וברכו.
3) בשמו"ע לא מתעלמים, (למעט קדושה שמקשיבים)
א. האם הסיכום נכון?
ב. השאלה שלי היא על 2.
אני רואה כאן בטבלה שמופיעה בסוף הסידור "תפילת כל פה", שבברכות ק"ש (ואני משער שאותו הדין יהיה באלוקי נצור) מותר לענות אמן על כל הברכות…
מה דעתכם?
לגבי ברכות ק"ש בשאר ברכות קיימת מחלוקת ומנהגים חלוקים, באלוקי נצור ודאי אין לענות על הברכות, באלוקי נצור הנ"ל אמור לאחר שאמר יהיו לרצון ראשון.
השאר תגובה