לתרומות לחץ כאן

ואהבת לרעך כמוך – גם מי שמעצבן?

שאלה:

שאל אותי מישהו היום, שיש מישהו שהוא מכיר שהוא ממש מה שקרוי בלשון העם "נעכס" אדם שכל מהותו מעצבנת את הסובבים וכו' ואין טעם להרחיב…
האם גם כזה אחד יש חיוב לאהוב כמוני? זה הרי דבר שהשכל כמעט לא מקבל. איך אפשר להכריח לאהוב מישהו שהוא ממש ממש ממש מעצבן…
ויש אולי כל מיני תכסיסים איך להצליח לאהוב אותו
אך השאלה האם זה באמת חובה ממש?
האם כל רגע ורגע שהוא לא מחבב אותו הוא מבטל מצוות עשה?

תשובה:

שלום וברכה

בודאי יש חיוב לאהוב אותו, ואדרבה מצוה גדולה להשקיע בכך. השאלה שלך מזכירה לי את סיפורו הידוע של רבי שלום שבדרון זצ"ל, באותה אשה שהלכה ברחוב וראתה מרחוק ילד נופל ונפצע מעט, כולם נזעקו לראות מה קרה, אמרה להם האשה "שטויות, קצת מכה קלה"… כשהתקרבו, היא רואה פתאום שזה הבן שלה! מיד פרצה בצעקות "מוישלה שלי"… שאלו אותה, רגע, הרי זה סתם מכה קלה?!… אבל התשובה פשוטה, כשזה מוישלה שלה, זה משהו אחר… עכשיו תנסה כאדם בוגר לחשוב מה היתה התחושה שלך כאב או אם שיש להם ילד שיש לו בעיית תקשורת והוא נתפס בין הילדים כנעכס… דחוי בחברה ולא אהוד. כמה היית משלם כדי שמישהו יחייך אליו?! ירים אותו משפלותו ויתן לו רגע של שמחה?! כמה?! אי אפשר לתאר כאב לב של ילד, כאב לב של הורים. אז נכון, הוא לא המוישלה שלך… אבל תנסה להכנס לנעליים שלו ושל אוהביו, כמה הם מוכנים לשלם על האהבה שלך, המון!! לא תתן??!! הריני להבטיחתך נאמנה, שדוקא האנשים האלו הכי נזקקים לך, ומי שנותן לאדם כזה אהבה ויד ידידותית, אין לתאר גודל שכרו!

שנזכה להיות תמיד מהנותנים בלי חשבון, ולא נדע צער.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. יש סוג של אנשים שרק מחפשים אותך בפינות מבלי להתחשב בך כלל.. כל תנועה שלך רק באה לעורר צחוק עליך ולחפש עוד חולשה שתשמש נגדך. נתקלתי לא פעם באנשים כאלה בחיים. איך התורה מתייחסת לסוג של אנשים כאלה?

  2. לא נתקלתי באנשים כאלו. יש אנשים שלפעמים נכשלים בכך, אבל מי שמרגיש שכך אנשים מתנהגים איתו באופן קבוע, צריך לבדוק אולי יש לו קושי מעט בבטחון עצמי או בהבנה סביבתית, אני כותב זאת כי גם בשאלותיך הקודמות זיהית קושי, כדאי לבחון את זה ואולי לעבוד על העצמה אישית, היום זה מאוד מודרני ללכת לקאוצ'ינג העצמה אישית אימון אישי או כל שם שתקרא לזה. בהצלחה.

  3. כן. הרב כבר המליץ לי על זה.אני יוצא רוסיה בעקרון אבל הקשיים דווקא הגיעו בנוסף גם מהמסגרת החילונית שבה גדלתי בארץ. כרגע המצב המשפחתי והפיננסי לא כל כך מאפשר. יש אדם ספציפי שהרב ממליץ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל