לתרומות לחץ כאן

זנתה תחת בעלה מרצון

שאלה:

שלום, אשת איש שזינתה מרצון תחת בעלה [וגם בידיעת/הסכמת בעלה] אך הם לא התגרשו בפועל אלא ממשיכים לחיות ביחד. האם היא נשארת באיסור אשת איש או שיש לה גדר של פנויה/זונה וכד'

תשובה:

שלום רב,

אישה שזינתה תחת בעלה עם מישהו אחר, אסורה לבעלה גם אם הבעל ידע והסכים לכך. משום שמלבד הנושא של "מעילת מעל באישה (=בבעלה)" שיש שיטה הסוברת שאין בזה מעילת מעל כאשר היוזמה היא מצד הבעל, מ"מ מאחר שהיא היתה מודעת לכך שיש בזה איסור, אין בזה דין שוגגת שניתן יהיה להתירה לבעלה. כלומר, כדי שאישה תהיה מותרת לבעלה לאחר מעשה חמור כזה, צריך שגם תהיה שוגגת באיסור – שלא ידעה שזה אסור בסיטואציה כזו, וגם שלא יהיה מעילת מעל בבעל, וגם אז זה רק לפי שיטה אחת. אחרים סוברים שבכל מקרה עצם הבעילה לאחר נחשב למעילת מעל בבעל גם כאשר הוא מודע לכך ואפילו אם חלילה הוא יוזם את זה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה.
    אבל האם בינתיים, היא עדיין אשת איש או שהנישואין הופקעו ? לדוג', לאחר שזינתה מרצון בא עליה יהודי אחר, האם הוא עבר על אשת איש ?

  2. בודאי עבר, הנישואין לא פוקעים מעצמם [אלא בסיטואציה מאוד ספצפית, שבאה ואמרה לבעל והוא אינו מאמין, והתירו לו להשאר איתה, וגם בזה יש אחרונים שכתבו שחלה הפקעה רק מכאן ולהבא ברגע שיבוא עליה הבעל ואז מיד היא גם מתקדשת ולא קודם ועוד חילוקים נאמרו בזה, ראה ס' משנת האישות פרק שביעי].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל