לתרומות לחץ כאן

לספר על מצב נפשי בפגישות שידוכין

שאלה:

נראה לי שלא אזכה להתחתן בגלל הבעיה הנפשית שלי יש לי ocd שזה מחשבות טורדניות כך קבעו הרופאים הפסיכיאטרים שלי כשאני אומר את זה לבחורות הם מנותקות קשר ממני ויש כאלה שלא מנסות בכלל בגלל שרואות בכרטיס שלי שיש לי בעיה נפשית יש מישהי שניתקה ממני קשר בגלל שאמרתי לה שחטאתי עם נשים מסויימות אני לא רוצה להסתיר מאף אחת כלום אני רוצה שיקבלו אותי כמו שאני

תשובה:

שלום וברכה

את המצב הנפשי שלך אתה חייב באמת לספר, לא יודע אם חייבים לומר מיד אפשר אחרי כמה פגישות, אבל חלילה להסתיר. עוונות מהעבר אין צורך לספר עליהם ככל שכבר חזרת בתשובה ואתה לא שם עכשיו.

יש היום שדכנים המתמחים בשידוכים לאנשים עם בעיות גופניות או נפשיות, יכול להיות שכדאי לפנות אליהם זה חוסך אכזבות. 

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. חבל להתייאש חלילה, OCD לא בהכרח נשאר כל החיים, אני מכיר אישית כאלה שהתגברו ועם הרבה סייעתא דשמייא, זה חלף להם אחרי מספר שנים וברוך השם אחד מהם כבר שנים ללא המטרד הזה, והשני נותר עם תסמינים קלים ומסתדר ללא תרופות בתפקוד טוב מאוד, יום שלם בכולל וכד'.
    אל יאוש.

  2. מה גם שהוא ציין שכך קבעו פסיכיאטרים. כיום זו לא רבותא כיש לעיתים שקובעים שלא על סמך דווח בפועל (כן מוזר אבל קיים ) השאלה אם יש לך קושי נפשי שאתה אתה מרגיש וסובל ממנו .לא מה אמרו לך.
    מה גם שocd יש עצומות שונות וחלק המקרים חלש מאד כמו כן יש סוג אבחון שהוא אישיות עם קווי OCD שזה לא מחלה ושונה מאד OCD למרות הדמיון בשם נקרא ocpd.
    (ב-OCD יש מחשבות טורדניות, הנחוות כמופרזות ולא הגיוניות, וגורמות סבל לאדם. בהפרעת אישיות טורדנית-כפייתית (OCPD) יש אומנם מחשבות רבות על סדר, ניקיון וכללים, אולם הן אינן נחוות כמופרזות או לא הגיוניות ואינן גורמות סבל. פעולות כפייתיות)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל