לתרומות לחץ כאן

האם ברכת על המחיה פוטרת את שאר המאכלים?

שאלה:

שלום, בתחילת הסעודה פטרתי מאכל שברכתו שהכל על ידי ברכת מזונות, האם בסוף הסעודה צריך לברך עליו שהכל? או שעל המחיה פוטר אותו? ומה אם כמותו מרובה?
תודה!

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע למה בירכת מזונות על מה שברכתו שהכל, בכל מקרה על המחייה אינו פוטר מה שברכתו בורא נפשות, אמנם יש שסברו שלגבי פירות וירקות זה פוטר בדיעבד כיון שאומר על תנובת השדה, לכן לכל הפחות למנהג הספרדים יש להקפיד היטב להקדים את ברכת בורא נפשות לעל המחייה. כאשר זה על משהו אחר, נניח שתייה או במבה וכדומה, לכל הדעות ברכת על המחיייה לא פוטרת אפילו בדיעבד.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום, היו שני מאכלים לפני מעורבבים יחדיו, אחד ברכתו מזונות והשני ברכתו שהכל, כגון טונה ופסטה, ברכתי בורא מני מזונות על הפסטה על מנת לפטור גם את הטונה ורציתי לדעת אם עיקרון זה עובד גם בברכה אחרונה, והשבתם לי, תודה!!

  2. לא נכון! לא השבתי לך בכלל! כאשר זה מאכל אחד ולא שנים, נניח סלט כזה של פסטה עם טונה או סלט פירות שיש בו אנס שברכתו אדמה ותפוח עץ שברכתו העץ, הברכה הראשונה והאחרונה כשיש הבדל, נקבעת או לפי הרוב, או כשיש בהם משהו מחמשת מיני דגן כמו פסטה, לפי החמשת מיני דגן. מה שכתבתי היה בשני מאכלים נפרדים.

  3. כיש לי סלט פירות עם ברכות שונות אני משתדל להפריד ביניהם ולברך כל ברכה בנפרד. האם יש בזה חשש של ברכה לבטלה או ברכה שאינה צריכה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל