לתרומות לחץ כאן

הכנסת ספר תורה ב4:00 לפנות בוקר

שאלה:

מתפללי שכונה חרדית מתכוננים להכניס ס"ת באשמורת ליל שבועות בשירה בפה, אך יש שטענו שתהלוכת הספר מבית התורם לבית הכנסת בשעה 4 בבוקר, עלולה להפר שינה של נשים או חולים, (אין כרגע התנגדות ידועה) האם יש לחוש לדבר ולדחות התהלוכה לזמן אחר או שמא כיון דבלא"ה רוב הציבור ער, וגם היא מצוה בשעתה יש להם למחול ואינם יכולים לעכב

תשובה:

שלום וברכה

לטעמי אין כל מקום להקים רעש בשעה 4:00 לפנות בוקר כאשר באופן ודאי כל הנשים הילדים וגם הזקנים ישנים, זה גזל שינה וכלל לא מקובל להרעיש בשעה כזו. אם תפרסמו באיזור, ותבקשו מועדי הבתים לברר אם יש התנגדות ואנשים יסכימו זה אפשרי.

תזכו למצוות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. חלילה וחס לגרום צער ואפילו ליהודי אחד ועוד בשם תורת משה ?? התורה שלימדה אותנו איסור הונאה ועוד ועוד מצוות שבין אדם לחבירו ? ואני לא מבין מה יעזור שהוועדי בתים יסכימו ? האם הרב התכוון שכל וועד יקבל הסכמת כל השכנים ממש?

  2. אני חושב שגם אם יפרסמו באזור, אין ראיה שכולם מסכימים. במקרים מסוג זה, תמיד יש את אלה שמשום מה שכחו לשאול אותם. במקרים כאלו השואלים בדרך כלל "מתנצלים" ש"לא עניתם לטלפון" וכד'.
    אולי אם שואלים אחד אחד את כולם, אז יש מה להתיר.

    איני מבין מה הבעיה לעשות את ההכנסת ספר תורה באשמורת הבקר עם תהלוכה מועטת משתתפים ובלי שירה כלל. לאחר מכן, בשעות הצהריים להתכנס ולרקוד כאוות נפשם.

    אגב, מסתבר שאם מישהו ירצה לעשות תהלוכה עם ריקודים בחג השבועות בשעה 9:00 בבקר (שעה שלכולי עלמא אין לי כל חיוב לבקש רשות. כי אף אם רוב השכונה ישנים אז, מ"מ מסתבר שבטלה דעתם אצל כל אדם), השואלים ששאלו על לפנות בקר, יהיו אלו שיתנגדו (כדין או שלא כדין, בצדק או שלא בצדק).

    אגב, לפני מספר שנים היה בקרית ספר טקס של הכנסת ספר תורה בחג השבועות לפנות בקר. רב ביה"כ שם לא הסכים בשום אופן לתהלוכה כזאת (למרות שאולי היה חשש שהתורם יחליט לתרום לביכ"נ אחר). הרב הציע לעשות את התהלוכה ללא שירה כלל, ובהגיע הקהל לבית הכנסת, לסגור את החלונות היטב ואז לעשות את השירה והריקודים (ואגב, גם על כך שאלו את השכנים מסביב, למרות שאני עצמי לא שמעתי את השירה כשעמדתי בחוץ במרחק של שני בניינים משם).

  3. בודאי היתה כוונתי לשאול שכן שכן בלי לדלג ובלי ליצור אי נעימות, ובכלל במחשבה שניה אין לעשות בשום אופן ולא יעזור לשאול.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל