שאלה:
לפי הרב עובדיה די עירוי על הפלאטה כדי להכשירה לפסח.
אבל אם יש רגילות לחמם ישירות לחם על הפלאטה אז זה בולע ביבש ולכאורה צריך הכשרה יותר חמורה.
אם מערים רותחים ומצפים כל החג בנייר כסף, ודאי יעזור גם למקרה השני?
תשובה:
כיון שאתה מניח מאכלים בכלי או בנייר כסף ולא ישירות על הפלטה, עיקר החשש הוא ממה שנזל על הפלטה וכדומה, ולכן מעיקר הדין די לספרדים בעירוי מקומקום רותח, ואם גם מצפים בנייר כסף זה ודאי טוב.
משהו לא ברור. מחשבים גם אי בליעה כרוב שימושו?
כהנחת הסירים אפילו שלא זלגו? לעומת פיתות או חלות שהיו לפחות כל סעודה?
מי ששם לחם וחלות כל סעודה יכול להיות שדינו שונה! ומכל מקום עירוי בתוספת ציפוי בנייר כסף עבה יעזור.
תודה.
לפי הרב אהרון בוטבול שליט"א וכך הוא מורה להלכה שנים, מספיק לנקות היטב את הפלאטה, לצפות אותה בניר כסף ולהקפיד הקפדה יתרה שלעולם לא להניח מאכלים בפסח ישירות על הפלאטה אלא באמצעות תבנית, ואז אין בעיה ולא חובה לערות מים רותחין, כיוון שלא יתכן מעבר של אוכל מוף הפלאטה לתוך התבנית המונחת עליה, אלא באמצעות לחלוחית.
ואין סיבה שיהיה רוטב בתחתית התבנית, רק לבדוק טוב שיבש ולהניח בשמחה את התבנית
ומי שלא רוצה את הלחץ הזה שאולי כן נשפך משהו ויש לחלוחית יגעיך, כמו לבני אשכנז שחוששים גם לנ"ט לפגם יש בענין זה חשיבות יותר מלבני ספרד.
כן. אומנם זה לא מן הדין,אבל חומרא טובה וראויה.
אגב הרב אופיר מלכה לא מסתפק בלהורות על ניקוי ועירוי רותחין,אלא גם מורה שאדם ידליק את הפלאטה עד שתגיע לשיא החום, ינתק מהחשמל ואז יערה רותחין,ואז זה נחשב כאבן מלובן..וגם יצפה בניר כסף עבה.
וגם יקפיד לא להניח ישר על הפלאטה…
ובכלל,פותח בדבריו ואומר שהכי טוב שיקנה פלאטה חדשה לפסח למי שיכול.
מעולה, כך אנחנו גם רגילים לומר.
מהכרותי קרוב לעשור עם כבודו, ידעתי גם ידעתי שכבודו יאהב את ההוראה "רבת המהלכים" לגבי הכשרת פלאטה לפסח.
בעיקר אני אוהב אותך…
זה הדדי מאוד
שיהיה לכם בעז"ה ליל סדר שמח ומרומם, מגיע לכם…
המברך יתברך בכפליים, תזכו אתם וכל יקירכם לכל טוב,תזכו לחגוג את חג המצות בשמחה ובדיצות.
ונזכה כולנו לקבל פני משיח במהרה לגאולת עולמים.
אמן ואמן.
השאר תגובה