לתרומות לחץ כאן

אי הבנה בין המוכר לקונה על המחיר

שאלה:

שלום הרב:
ראיתי באתר של שס ושיננתם לפני כחצי שנה בערך שס פנינים ב900 שח
נתתי פרטים בטלפון ולאחר כחצי שנה מתאריך ההזמנה קיבלתי טלפון שלא חויבתי בדקתי בבנק ואכן לא חויבתי על השס
שאלתי אותם כמה מגיע להם כדי לוודא מה הסכום שירד לי מהחשבון
ענו לי: 1980 שח
אמרתי להם אבל ראיתי ב900 שח באתר?
ענו לי:
אין מצב שזה היה המחיר.
(יש לציין שזה היה בתחילת מחזור של הדף היומי שכולם עושים מבצעים)
הם ביקשו ממני לשאול רב ולהבהיר את עמדתם שלא היו מוכרים לי בפחות מ1980(שזה המחיר העכשוי ולא מחיר מבצע) ואני יודע שאם זה היה יותר מ1000 שח לא היה באפשרותי לקנות את השס.
נ.ב.השס כבר אצלי כחצי שנה.
פירכה לטענתם:
הרי גם אתם עשיתם מבצע אז למה לא הייתם מוכרים לי בפחות מ1980????
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה, הטוב ביותר שיבדקו מה היה המחירון באתר לפני חצי שנה. אם לא ניתן לברר את הטעות, מסתבר שהקונה טעה בהבנת המחירון ואולי המבצע היה על מוצר אחר, ובמקרה כזה שיש אי הבנה בין הקונה והמוכר יש לשלם לפי המחיר הנמוך שיש בשוק על מוצר כזה. ואם הקונה יביא הצעת מחיר אחרת זולה [ניתן להביא הצעה מחנות אחרת שערכה מבצעים בזמן שרכש את הש"ס] ואז יוכל לשלם כפי הצעת מחיר הזולה שיביא ממקום אחר.

בהצלחה.  

מקורות:

בשו"ע חו"מ סימן שלב סעיף ד ובקצות סימן שלא ס"ק ג מבואר שאם הייתה אי הבנה בין בעה"ב לפועלים על גובה המחיר הקציצה בטילה ומשלמים לפועלים לפי המחיר הזול שבשוק, וה"ה כאן במקח אם יש אי הבנה בין הצדדים על המחיר יש לשלם לפי המחיר הזול שיש בשוק על מוצר כזה.  

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל