לתרומות לחץ כאן

לימוד תורה ברמה גבוהה

שאלה:

שלום לרבנים,
אני איש תורה ועבודה מצעירותי ועד היום. אני כמעט בן 50. לשמחתי נכון להיום אני מצליח ללמוד כ שעה בבוקר לפני התפילה ועוד כ 4 עד 5 שעות לאחר שעות העבודה. מספר דפי גמרא כל יום וסיימתי מספר פעמים את הש"ס הבבלי ופעם אחת גם את הירושלמי (בכללי מסיים את הבבלי והירושלמי כל כ 3 שנים). כעת שוקל להוסיף גם זמן להלכה. מתלבט בין שני אפשרויות. לימוד טור בית יוסף (אני ספרדי) לבין לימוד שולחן ערוך כמו שהוא ורמב"ם. האפשרות הראשונה זה לימוד הלכה לעומק אבל בלי כל המצוות לעתיד לבוא, ובלי להבין גם את ההלכות האשכנזית. האפשרות השניה זה לימוד פחות עמוק אבל יותר הלכות כשאני מסתמך על הידיעות מהתלמוד כדי להבין לעומק כל דבר.

מה כבוד הרבנים מציעים?

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

ראשית אשריך! לאחוז מזה ומזה בצורה כה יפה. כואב לראות שהיום יהודים לא מצליחים לפנות עצמם ללימוד יותר מהשעה הבודדת של איזה שיעור דף היומי, וזה חבל.

לעצם הענין, אינני יודע איך אפשר ללמוד הלכה בלי טור בית, יוסף, אשכנזים ספרדים, כולם.. כל בנין הסוגיא, המקורות הרלוונטים הכל מתחיל שם בבהירות מדהימה ומתומצתת. לכן על זה איןלוותר. אדרבה, הקושי מתחיל בנושאי כלי השו"ע שמאריכים ומתפרסים. לכן נראה לי שאם אתה רוצה להמשיך גם בלימוד הגמרא וכך כדאי, אחרת "קל לאבדם ככלי זכוכית", ולא כל יומך פנוי הרי ללימוד, תתחיל בשלב ראשון לימוד של טור בית יוסף ומשנה ברורה בצורה יסודית, זה יביא לך את כל הרקע בצורה פלאה, אחר כך תעיין קצת גם בפוסקי זמנינו אשכנזים ספרדים כפי מסורתך ונטיית לבבך, זה יהיה נפלא. במשך הזמן תראה מה אתה יכול להוסיף.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל