לתרומות לחץ כאן

ברית מילה כשאם הילד מאומתת ללא תסמינים

שאלה:

לכבוד הרב שליט"א
אני שואל בשביל חבר שנולד לו בן במז"ט בשבת קודש שעבר, ובבית חולים עשו בדיקת קורונה ליולדת, ועלתה הבדיקה בחיוב והיא בלי תסמינים. ויותר נראה שהיתה לו קורנה לפני חודש דאז היתה חולה קצת וגם בעלה חלה אז בקורונה, אלא שהבדיקה שעשתה אז עלתה בשלילה. התינוק הנולד גם נבדק ועלתה בשלילה. הרופאים כאן בטורונטו אומרים לא לעשות ברית מילה אם התינוק מאומת, וכאן אכן אינו מאומת אבל הוא נמצא ביחד עם אמו וגם יונק ממנה. האם לעשות הברית בשבת קודש או כיון שיש כאן צד שיש לה קורונה עכשיו והתינוק נמצא איתה אם כן אין לעשות הברית בזמן, ובפרט בשבת שאם הוא חולה אף שהצד סכנה הוא רחוק הרי יש כאן גם חשש חילול שבת כיון שאין מלים תינוק חולה.

תשובה:

שלום וברכה

לדעתי נראה שאם היא בלי תסמינים והוא יצא שלילי, הם לא חולים, היא נשאית של המחלה שעשויה להתפתח אצלה אבל כרגע היא בריאה. בהלכה אין חולי שכל ענינו רק בבדיקת דם ואין לו משמעות. זה נפקא מינה להדבקה, נפקא מינה למניעת חולי, אין להניח לה לצום צומות קלים, כדי שלא תבוא לידי חולי, אבל עכשיו היא לא חולה, היא נשאית, ולכן הוא ודאי לא חולה ונראה שגם היא לא. אבל כמובן במצב כזה יש לערוך את הברית לפי כל כללי ההרחקה ולקחת מוהל מחוסן ובוגר קורונה כדי שלא יבוא לידי הדבקה.

ננתח את השאלה יותר מדוייק, זה לא נושא רק לענין שבת, גם ביום חול לא מלים חולה, אבל לי נראה שהוא כרגע מוחזק כבריא כל עוד אין בו כל סימני חולי. עד כאן תשובתי.

ליתר בטחון התקשרתי לרבי ישראל גואלמן שליט"א רב קהילת האברכים ברמות א' ירושלים, ואמר לי שבהתייעצות עם ד"ר זוסמן הידוע בירושלים, נאמר לו שגם אם הילד חולה קורונה אין בעיה לערוך לו ברית מילה, כ"ש בנדון דידן. 

מזל טוב ורוב נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל