לתרומות לחץ כאן

הורדת שירים מהיוטיוב

שאלה:

שלום הרב,
האם יש בעיה להעביר שירים ממישהו שהוריד אותם מיוטיוב?,
ביוטיוב אין את האפשרות להוריד שירים(אולי בתשלום), אבל יש דרכים אחרות, (כנראה שיוטיוב הם גוים אם דבר זה משנה את הדין).

תשובה:

שלום וברכה,

מדין הפרת זכויות יוצרים אין איסור להוריד שיעורים חינמיים מהיוטיוב, אין כאן הפסד ממוני, ולא יורד לנכסי חברו. אלא שאם משתמש בשרות של אחרים צריך לנהוג כפי דרישת התנאים של הבעלים. אם בעלי היוטיוב הינם חברה של גויים מותר להשתמש ולהעתיק, מאחר ואין איסור של שואל שלא מדעת בגוי, עיין שו”ת בצל החכמה חלק ג סי’ מח.

בהצלחה.

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. חיפשתי ומצאתי שיוטיוב נמכרה לגוגל והבעלים של גוגל הוא; סרגיי ברין, יהודי אך לא דתי לפי מה שהבנתי. אז האם זה אומר שעלי ללכת לפי הבעלים המקוריים של יוטיוב (בעניין הורדת שירים ושיעורים מיוטיוב) – או חייב ללכת לפי הבעלים החדשים שבסה"כ קנו את יוטיוב?

    אני אציין שאני מוריד שירים ושיעורים מיוטיוב כבר שנים על גבי שנים, ומשנה את הקובץ של השירים\שיעורים מיוטיוב לקובץ MP3 אך איני עושה זאת כלל וכלל למטרת מיסחר או כדומה אלא אך ורק לשימוש עצמי בלבד (חשוב לציין שכל מה שאני מוריד מיטיוב לשימוש עצמי בפלאפון הייתי יכול באותה בדיוק לא-להוריד לפלאפון אלא לשמוע ישירות דרך האינטרנט – ואינני רואה כל הבדל!)ואם נאמר שאני צריך לדעת אם יש זכויות יוצרים על כל שיר\שיעור – אין לי כל דרך לבדוק ולדעת. לעניות דעתי – כל מה שנמצא ביוטיוב ואינו דורש תשלום מותר בהנאה, לעומת זאת ישנם (סרטים מלאים למשל) ביוטיוב שאפשר לראות רק בתשלום.

    חשוב לי מאד לא להיכשל בגזל חלילה ולכן הארכתי כאן וארצה לדעת תשובתך. שבוע טוב .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל