שאלה:
1) האי מנאי עדיף?-קידוש לבנה-בג'(לפי החיי"א המובא בביאור ההלכה-) או בי' אבל מתוך הבית במבט דרך החלון או מאידך ביחידות אבל מתחת כיפת השמיים?
2) מאי שנא "לך תכרע" בנשמת כל ליד לזה שבילינו לשבח-שזה בדגש והשני לא.ברוב תודות
תשובה:
1. אינני יודע לתת החלטה על מה לוותר, שני הדברים הם ענין של לכתחילה ולא מעכבים, אני בעד לא לוותר על כלום, אפשר לרדת למטה בזמן שהציבור עומד ולעמוד רחוק, וכך מרויחים את שניהם גם אם אתה חושש מהקורונה.
2. לא הבנתי את השאלה, שניהם אותו דבר.
[אם בכל זאת חשוב ההבדל לכאו' יש כאן הבדל במשמעות של הפסוק בעלינו לשבח אומרים בתפילת על כן נקווה לך שחיבר אותה יהושע בן נון וכל בני בשר יקראו בשמך להפנות אליך כל רשעי ארץ יכירו וידוע כל יושבי תבל כי לך תכרע כל ברך תשבע כל לשון לפניך ה' יכרעו ויפולו וכו', כלומר האמירה כאן היא הסיבה לכך שכולם יכירו וידעו את ה'. ולעומת זאת בנשמת זו אמירה בפני עצמה כי כל פה לך יודה שזה ענין אחד ואז עוד ענין וכל ברך לך תכרע שזה בעצם עוד ענין לא סיבה של משהו שנאמר קודם ויכול להיות שבגלל זה בנשמת יש דגש כי יש ענין אחד חשוב בפני עצמו]
רב תודות.התכוונתי כאשר לא מתאפשר בשום אופן שתי האפשרויות,אלא אופן ראשון או שני.ב)בנשמת-כתוב בסידורים" וכל ברך לך תכרע" ללא דגש באות ת,ואילו בעלינו לשבח כתוב "כי לך תכרע" האות ת עם דגש.
להבנתי בשני המרים זה צריך להיות בלי דגש כפי הכלל של בג"ד כפ"ת בראש מילה.
לעניות דעתי "אמירה ביחידות" זה הכי פחות חסרון מבין הדברים שהזכרת . אבל איני יודע להכריע . שאלה יפה
השאר תגובה