לתרומות לחץ כאן

ברכה על מסטיק

שאלה:

לכבוד הרב,
אם יש טעם במסטיק מברכים עליו ברכה ראשונה לפי הרב עובדיה יוסף זצוק״ל? ואפשר גם לכתחילה לברך על מסטיק ולכוון לפטור דברים אחרים שברכתם שהכל?
ויש מחלוקת הפוסקים בעניין?
תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

אם יש במסטיק טעם מברך עליו ברכת ‘שהכל נהיה בדברו’, אך מסטיק שאין בו טעם אין צריך לברך עליו. שמעתי שהגר"מ מאזוז סבור שלא מברכים על מסטיק כיון שעיקרו ללעיסה בעלמא בלי בליעה, אבל מנהג העולם לא כך, ויש לברך שהכל וניתן גם לפטור משהו אחר.

מקורות:

עי’ במ”ב סי’ ר”ב ס”ק ע”ו לגבי שורש שיש בו טעם שהמוצצו צריך לברך עליו, וכן כתב בחיי אדם כלל מ”ט ס”ד לברך על כל דבר שנהנה מטעמו אף אם אינו אוכלו, וכן כתב ביביע אומר חלק ז’ סימן ל”ג שהלועס מסטיק צריך לברך עליו. אך אם אין בו טעם אין צריך לברך עליו כיון שכל טעם הברכה הוא מפני הטעם ולא מחמת הלעיסה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום. גם רציתי לשאול:
    הרי ממשיכים ללעוס מסטיק גם כאשר יוצאים החוצה וגם אחרכך עוד הרבה זמן.. ואם האדם אחרי הרבה זמן שלועס מסטיק רוצה לשתות.. או רוצה לאכול מה שבירכתו שהכל.. מה הדין? צריך לברך או ש פטור כי כבר בירך על המסטיק?

  2. כיון שיש היסח הדעת ברור, יש לברך שוב. באכילה רגילה אומרים שדרכו של אדם להגרר מדבר אחד לשני כל זמן שלא סיים לאכול, אבל מסטיק אינו בכלל אכילה לענין זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל