לתרומות לחץ כאן

מתכבד בקלון חבירו

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

שאלה: כאן בחו"ל עת של בחירה וכו' יש אנשים זקנים דתיים שצופים תכנה טלויזיה בין במחשב בין בטלויזיה עצמה על תכנה שאנשי התכנה "מוכיחים" מעמד לנשיא או אנשי המדינה ותפקדים ציבוריים שונים, שאף שיש אמת שמדברים על עולה ושקר, מ"מ האופן שנבצר התוכחה יצא ע"י מתכבד בקלון חבירו, ואינו צריך שהבעל התכנה יאמר בפירוש הוא לא טוב ואני הוא הטוב כי מובן מאליו כשמשחק מבזה ומדבר דברים גבהים על אנשים כמבזה אותם בפומבי ומתכבדים הם.

פשוט לומר שלא מתאים ליהודי שומר תורה לראות כזה דבר שמלמדים חוצפה מידות רעות נגיעות חנופה לשון הרע רכילות בתכליתו הרמה וכו'. אלא השאלה שאף שבן נח לא נצטווה לזה ודאי לא מוצא חן לבורא זה ועלולים ליענש ע"י זה שהם משפיעים גם על יהודים שצופים זה.

השאלה היא מי שצופה תכנה כזה כיצד להצילו מזה? לאנשים זקנים וכוונה קשישים (כולל זכר ונקבה) שיש הרבה קושים וזה "עוזר" אותם לשכוח הקושי יומי של זקנה, מה עיצה לעלות הרמה של הדברים שרואים?

מובן שהרבה אנשים בקהילה דואגים על בחירה עד כדי כך שהרבה כבר הלכו לקחת דרכון או לחדש אותו אם עוד לא תוקף, אבל מצד הביטחון לא צריך כולי האי שלפעמים יראה בחדשות יהודי מה המצב. שאף לראות כל יום לא משנה מה יהיה אם ה' לא ירצה.
תודה

תשובה:

שלום וברכה

אולי זקנים שחייבים טלויזיה ואין סיכוי שימנעו מכך, וזה עוזר להם, יש ללמד אותם לצפות באתר של הדברות במקום כל היופ טראמפ ביידן שזה למעשה משעמם מאוד… וגם אם הם אמנם אכן חייבים ורוים לראות ואין איך להניא אותם מכך, ניתן להמליץ להם שבעצם הדברים הללו מביאים עצבות ומחשבות רעות, כי הרי כל אחד עוסק בלהסביר כמה שהצד השני גרוע ויעשה רע ואינו מבין אל נכון איך ראוי לנהל את המדינה, וכך הם הולכים ומדברים ברעות של הצד השני כמו שכתבת זה ממש מתכבד בקלון חבירו. ומי שרואה זאת כאמור מתמלה לחץ ודאגה ובאמת האדם לא יכול להשפיע על כאלו דברים רק לעשות את הבחירה שלו אבל הצפיה בזה רק מדאיגה את האדם. ויש כמו שכתבתי דברים יפים ומשמחים שעוסקים באיך באמת להיות קשור וקורב לבורא עולם ונותנים זווית מחשבה רעננה וחדשה בכל ההתרחשויות, ומביאים לאדם שמחה ואופטימיות, וכך תסיבר להם על זה הדבר ותטעים להם את היופי שבראיה וצפיה בתכנים חיובים.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל