לתרומות לחץ כאן

לספר לחבר לעבודה על תנאי שכר טובים – לשון הרע?

שאלה:

קולגה לעבודה שואל אותי מה תנאי השכר שלי, ובהסכם העבודה שלי לא כתוב שההסכם הוא סודי. האם יש בעיה כלשהי לגלות לקולגה את תנאי השכר שלי? לכאו' יכולה להיות בכך תועלת מרובה לקולגה שלי שיוכל אולי לשפר את תנאי ההעסקה שלו ואולי הוא אף מקופח מול העובדים האחרים.

תשובה:

אין כל בעיה לספר לו את תנאי השכר.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. האם אין בדבר איסור משום שגילוי תנאי השכר עלולים לגרום לנזק למעסיק על ידי כך, וזה נקרא לשון הרע וכפי המבואר בדברי החפץ חיים (לשון הרע כלל ב', סעיף י"ג) אִם אֶחָד גִּלָּה לַחֲבֵרוֹ… עִנְיַן עִסְקוֹ וּמִסְחָרוֹ וְכַיּוֹצֵּא בָּזֶה… בִּסְתָמָא אָסוּר אַחַר כָּךְ לְגַלּוֹת לְאַחֵר, פֶּן יוּכַל לְהַגִּיעַ לוֹ עַל יְדֵי זֶה הֶזֵּקּ אוֹ צַעַר"?

  2. האמת שאינני רוצה להכריע, אבל לא נראה לי שזה נחשב נזק, להיפך, אולי זו השבת אבדה לעובד השני… נזק זה כמו נורא בי פלניא, כלומר שאתה מספר שאצל פלוני ניתן לקבל מתנות… אבל כאן, אדרבה, אולי מצוה לעזור ל"עשוק", הכל תלוי מן הסתם בנסיבות.

  3. שלום הרב, תודה על התשובה וההתייחסות.
    התבוננתי בנושא שוב עם החברותא שלי וחשבנו על שתי טעמים לאיסור:
    1. אני לא מספר לו על עצמי (מה אני דרשתי כשכר לעבודתי) אלא אני מספר מה הבוס נותן לי וזה כמובן נוגע לבוס. ולכן לכאו' לא ניתן לומר שאני מספר כאן רק על עצמי כפי שהרב כתב.
    2. כמנהל לשעבר אני יודע שהדבר ידוע בין מנהלים שדברים כאלו גורמים סכסוכים ומרמורים גדולים ולכן הרבה פעמים חותמים על סעיף סודיות בהסכם. ולכן לכאו' זה בגדר רכילות שיוצרת צרות עין וקנאה ושנאת הבריות.
    ויהיה לכאו' בדבר ספק דאורייתא.

  4. קשה אכן להכריע, אבל אני שוב רק מעורר את הנקודה שיש כאן סוג של משקל ואיזון בין השבת אבדה לאיסור רכילות, כלומר ככל שהוא נעשק על ידי המעסיק, זו השבת אבדה, אבל אם הוא מקבל שכר הוגן ואתה מקבל יותר, זו לכאורה רכילות..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל