לתרומות לחץ כאן

לימודים מעורבים

שאלה:

שלום. ב״ה אני בחורה מתחזקת, סיימתי 12 שנות לימוד באולפנא, לא עשיתי שירות לאומי אלא חצי שנה של מדרשה בשילוב עם עבודה. כיום מנסה להתקבל ללימודים אקדמיים לקראת השנה הקרובה. ופה אני נמצאת בהתלבטות די רצינית עם עצמי. נורא מבולבלת! ותכף נסגרת האופציה להרשמה בחלק מן המוסדות. אשמח לעזרה והתייעצות. תודה רבה!!
ההתלבטות היא כזאת:
מצד אחד- יש ציפיה מאוד גדולה מההורים שאלך בעקבות אחיותי, (שגם הן מתחזקות ב״ה) ואלמד במכללה שהיא מעורבת, ערבים ערביות יהודים ויהודיות באותם כיתות! לי אישית מאוד לא נוח עם זה, במיוחד עם המודעות להלכות הרבות שקיימות בענייני צניעות במקומות מעורבים. המכללה כן מקבלת בנות דתיות. מצד ההורים אני מקבלת הערות שאני מידי קיצונית, ואני מגיעה ללימודים בשביל מטרה מסויימת ולא צריך להיסחף וללמוד במוסדות לבנות חרדיות בלבד. שזה משהו שאני מאוד רוצה, מעדיפה לא להכניס את עצמי לניסיון במקום כזה, חוץ מהעניין של אי נעימות- מאוד ביישנית וקשה לי באזורים מעורבים.

ומצד שני-המכללה החרדית שביררתי בה את התואר שברצוני ללמוד (אופטומטריה) [ולפי מה שהבנתי זאת המכללה החרדית היחידה שמספקת תואר בלימודי אופטומטריה]
לא מקבלת בנות שהן לא בוגרות סמינר (בית יעקב) ופה דווקא העניין שאני בוגרת אולפנא, מהווה בעיה. עברתי ועדת חריגים ולא התקבלתי.

אז מצד אחד לא עומדת בתנאי הקבלה למוסד החרדי בו ביררתי, ואני כן רוצה לכבד את ההורים שלי בעניין! מצד שני אני מאוד חוששת מלהירשם למוסד המעורב בעיקר מטעמי צניעות, ולא מספיק מבינים אותי – ההורים ובני הבית.. חשוב לי לכבד אותם.
תודה !

תשובה:

אינני יודע מה לייעץ, בעיני לימודים במוסד מעורב זה דבר בלתי אפשרי כלל.

תצליחי מאוד ובזכות עמידתך על עקרונותיך תדעי רק טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל