לתרומות לחץ כאן

אתרי חדשות חרדיים – האם זה לכתחילה?

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א,

שאלה: לפעמים אתרים דתיים שמים וידאו של דברים שיכולים להיות בעייתיים ע"פ הלכה כגון יהודים שעושים חילול ד' במעשים לא טובים, או דבר שכבר נעשה שלא היה טוב.

הרי מה תועלת יש הראה יהודי מחלל שם שמים? אף שאמת המעשה שנוראה מה זה יועיל ? הלא יכשיל הצופים לראות דבר מאוס שיגרום רחילות על דבר שיאמרו ראיית דבר פלוני באתר פלוני, ולשון הרע שיענו וואי אנשים אלו של קהילה פלוני כך וכך…

מתי יש רשות שיחשב תועלת לפרסם דבר אסור לגנאי של העושים?

לפע"ד אם מדובר באדם חשוב שמראה עצמו ככשר ואנשים סומכים עליו לדברים חשובים אז מבון ומצוה לגלות הנוכל להציל אנשים ממנו. אבל אם מדובר על אנשים סתם דתיים שבנוניים לפחות שאלול להיות שיעשו דבר כאן ושם בטעות שלא כנלכתא, ולגלות דבר כזה מה יועיל?

מדוע אנשים אלו של תקשורת דתי לא שואלים פוסק או שוכרים בקי בלשון הרע ורכילות לעבוד במשרדם לראות כל דבר קודם שיצאו לפועל אם יש בעיה או לא.

ברכה הצלחה ושלום

תשובה:

זו שאלה שאתה אמור להפנות אליהם ולא אלינו כמובן… אבל אין ספק שכל אתרי החדשות "החרדיים" מלאים בלשון הרע ורכילות, וחדירה לרשות הפרט, והעצמה של אנשים ריקים מתוכן תוך מתן ביקורת על תלמידי חכמים וכו', אני לא גולש באתרים אלו כלל בלי נדר ובעזרת ה', ומציע גם לך להמנע מכך ככל האפשר.

לעיתונים החרדיים אכן יש ועדת רבנים שאותם הם שואלים לפני פירסום של דברים שיכולים להיות ביזיון ולהלבין פנים, ובאמת הם אלו עיתונים שהוקמו על ידי גדולי ישראל ולכן הם אכן נקיים ושמורים כמו שצריך. אמנם האתרים לא הוקמו על ידי אנשים מוכרים, אדרבה הבעלים כלל לא מגלים את שמותיהם ומה האנטרסים שלהם בפירסומים השונים, וממילא באמת אין לסמוך עליהם במה שהם כותבים, וגם לכן אין שם רבנים שאיתם הם מתייעצים כי אכן הם לא הוקמו על ידי אנשים ידועים מוכרים ומוסמכים לכך. הפירסומים שלהם הרבה פעמים גם לא נכונים ולא נאמנים, ועדיך לצרוך תקשורת שאכן נקיה מלשון הרע ומרכילות לגמרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל