לתרומות לחץ כאן

איך לעזאזל מנקים את המוח ממחשבות אסורות ?

שאלה:

שלום כבוד הרב .

להוציא זרע לבטלה הפסקתי כבר מעל 60 יום.

להסתכל בתמונות אסורות הפסקתי כי זה גרם לי לקרי לילה .

אבל עכשיו יש לי בעיה חדשה ,מחשבות אסורות .

כל היום חושב על נשים , מדמין נשים ואיך אני נוגע ושוכב איתן .
וגם זה גורם לי לקרי לילה .

אתה מבין כבוד הרב זה כבר לא בשליטתי .

אז סבבה לאונן הפסקתי ,אני כובל את היידים שלי באזיקים דמיוניים כדי לא לשפוך זרע .

עם התמונות גם הפסקתי להכנס לדברים לא צנועיים .

אלו 2 דברים שהם בשליטתי ואם אני אפול האשמה היא אך ורק עליי .

אבל , מחשבות ודמיונות זה כבר לא בשליטתי וזה פשוט בא ומגיע לבד , והתוצאה זה קרי לילה .

אז כאילו אני לא מבין מה לעזאזל אני צריך לעשות , ולמה לי להתאמץ כל כך אם הריי אני מיועד לכשלון בכל מקרה ….

תשובה:

שלום וברכה ידידי

נכון! המחשבה זה כבר השלב הכי קשה וגם הכי ארוך. קשה לטהר את הנפש מכל מה שספגה וזה לוקח זמן. ככל שתשמור על העינים יותר זמן, ותרבה בלימוד תורה שמקדש את הנפש ותעסוק במצוות וכל דבר קדוש, לאט לאט זה יחלש והמחשבות יעלמו. תמיד זה עוד יכול פה ושם לחזור ברקע, אבל המלחמה המתמדת תפחת מאוד. עשה טוב ובעזרת ה' זה יסייע לך. ככל שהראש מלא יותר במחשבות של תורה וקדושה כך הוא מיטהר. המחשבות הזרות באות בלב פנוי מן החכמה כדברי חז"ל.

בהצלחה ושבת שלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תן לי להראות לך קטע מעניין מליקוטי מוהר"ן ח"א סי' רלג:
    (שים לב לעצה באמצע הקטע)
    כְּשֶׁמִּתְגַּבְּרִים עַל הָאָדָם מַחֲשָׁבוֹת רָעוֹת וְהִרְהוּרִים וְהוּא מִתְחַזֵּק וּמִתְגַּבֵּר עֲלֵיהֶם וּמְנַצֵּחַ אוֹתָם יֵשׁ לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא תַּעֲנוּג גָּדוֹל מִזֶּה וְהוּא יָקָר מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַך כְּמָשָׁל שֶׁיֵּשׁ אֵצֶל הַמְּלָכִים לִפְעָמִים בְּיוֹמָא דְּפַגְרָא הֵם מַנִּיחִין כַּמָּה חַיּוֹת שֶׁיְּנַצְּחוּ זֶה עִם זֶה וְהֵם עוֹמְדִים וּמִסְתַּכְּלִים וְיֵשׁ לָהֶם תַּעֲנוּג גָּדוֹל מִן הַנִּצָּחוֹן כְּמוֹ כֵן הַמַּחֲשָׁבוֹת הֵם בָּאִים מִבְּחִינַת הַחַיּוֹת (עיין תיקון כא בסופו) וּ מַחֲשָׁבוֹת קְדוֹשׁוֹת הֵם בְּחִינַת חַיּוֹת טְהוֹרוֹת וּמַחֲשָׁבוֹת רָעוֹת הֵם בְּחִינַת חַיּוֹת טְמֵאוֹת וּמַנִּיחִים בְּכַוָּנָה מִלְּמַעְלָה שֶׁיְּנַצְּחוּ זֶה עִם זֶה וְ יֵשׁ לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא תַּעֲנוּג גָּדוֹל כְּשֶׁהָאָדָם מִתְגַּבֵּר עַל הַחַיּוֹת טְמֵאוֹת וּמְנַצֵּחַ אוֹתָם. הַכְּלָל שֶׁ אִי אֶפְשָׁר בְּשׁוּם אפֶן בָּעוֹלָם שֶׁיִּהְיוּ שְׁנֵי מַחֲשָׁבוֹת בְּיַחַד בְּפַעַם אֶחָד עַל כֵּן בְּקַל יְכוֹלִין לְגָרֵשׁ מַחֲשָׁבוֹת רָעוֹת רַק בְּשֵׁב וְאַל תַּעֲשֶׂה דְּהַיְנוּ שֶׁלּא לַחֲשׁב אוֹתוֹ הַמַּחֲשָׁבָה רַק לַחֲשׁב אֵיזֶה מַחֲשָׁבָה אַחֶרֶת בְּתוֹרָה אוֹ עֲבוֹדָה אוֹ אֲפִלּוּ מַשָּׂא וּמַתָּן כִּי אִי אֶפְשָׁר שֶׁיִּהְיוּ שְׁנֵי מַחֲשָׁבוֹת בְּיַחַד בְּשׁוּם אפֶן וּכְבָר מְבאָר בְּמָקוֹם אַחֵר (לְעֵיל בְּסִימָן ע"ב). שֶׁ אֵין צְרִיכִין לַעֲשׂוֹת מִלְחָמָה וּלְנַעְנֵעַ ראשׁוֹ אָנֶה וָאָנָה כְּדֵי לְגָרֵשׁ הַמַּחֲשָׁבוֹת רָעוֹת כִּי אֵין זֶה מוֹעִיל כְּלָל אַדְּרַבָּא עַל יְדֵי זֶה מִתְגַּבְּרִים יוֹתֵר רַק לִבְלִי לְהַשְׁגִּיחַ עֲלֵיהֶם כְּלָל רַק לַעֲשׂוֹת אֶת שֶׁלּוֹ בַּמֶּה שֶּׁהוּא עוֹסֵק בְּתוֹרָה אוֹ תְּפִלָּה אוֹ מַשָּׂא וּמַתָּן וְלִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל לַאֲחוֹרָיו כְּלָל וְעַל יְדֵי זֶה מִמֵּילָא תִּסְתַּלֵּק

  2. צדיק! הכי טוב זה לא להילחם, אלא פשוט להסיח את הדעת בדרך אגב לדברים אחרים, ידוע לי על בחור בישיבה חסידית חשובה שמאוד מחמירה בענייני קדושה, שאיכשהוא נודע לו כל העניין של קשר זוגי, והיה לו כל לילה טומאת קרי רח"ל, והוא היה מאוד עצוב, וכל היום חשב ע"ז, והיה נותן צדקה עוד ועוד שזה לא יקרה, והיה לומד ספרי מוסר, וכו' וכו', עד שהמשגיח תפס מה קורה איתו, וגזר עליו שיפסיק לתת צדקה! שיפסיק ללמוד ספרי מוסר ולחזור בתשובה כל היום! שפשוט ישכח מהכל! כאילו לא היה מעולם. ותוך יום יומיים הבחור נגמל מכל הסיפור וחי חיים מאושרים. תתחזק ידידי!.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל