לתרומות לחץ כאן

מי אמר שיש עולם הבא?

שאלה:

שלום לרבנים.
אני אתמול הייתי בשיעור תורה ואמרתי לרב שאני בזמן האחרון חושבת אם בכלל קיים העולם הבא..
אני מאמינה בהקב"ה אבל מרוב שאני עוסקת בזה ביום יום מתחילות לעלות בי שאלות ..
איך יודעים מה קרה שם מישהו היה שם וחזר?
אומרים מוות קליני אבל מצד שני חוקרים אומרים שזה משהו שקשור למוח שמפרש אחרת ..
יש לי עליות וירידות לגביי זה
ויש לי נורא מצפון שאני בכלל שואלת את השאלות האלה ..
אני מפחדת שה' כועס עליי או מאוכזב או שייעניש אותי על דבריי ..

תשובה:

שלום וברכה

את שואלת שאלה חשובה, שלדעתי נובעת מטעות באופן לימוד נושא האמונה. את לא אשמה בטעות הזו, יש הרבה מאוד אנשים שעוסקים עם בעלי תשובה שלפי דעתי מלמדים בצורה שאינה מסודרת, משום שהם רואים שקשה לציבור ללמוד ממש ואנשים יותר מתחברים למיסטיקה ולמתים… אישית אינני מתלהב כלל מסיפורי מוות קליני ואינני יודע אם יש אמת בסיפורים אלו. אין לזה כל קשר לנושא.

האמונה בחיי העולם הבא מתחילה בסדר אחר.

ראשית יש ללמוד את עקרונות האמונה בכך שיש בורא לעולם – יש אלוקים. יש המון ספרות מקצועית שמפריכה את כל התיאוריות הכפרניות שמוכיחה ענין זה בבירור. אני למשל עוסק בביקורת מקצועית על ספר כזה שעומד לראות אור, שנכתב ברמה מדעית גבוהה ממש.

לאחר מכן יש ללמוד את ההוכחות המקצועיות לכך שהתורה היא אמת ונמסרה לנו מאת הבורא. יש על כך ראיות בלתי ניתנות להכחשה.

לאחר מכן יש ללמוד את ההוכחות לאמיתותה של התורה שבעל פה, גם על כך נכתבו ספרים חשובים, עוד לפני מאות שנים ספר כוזרי שני של רבי דוד ניטו ועוד רבים, וגם לאחרונה יצא ספר חשוב תורה שבעל פה מאת הרב יהושע ענבל. ניתן ללמוד נושא זה.

לאחר שהדברים האלו מחוורים לנו, ממילא כל מה שכתוב בתורה ובדברי חז"ל, לגבי אחרית הימים, שכר ועונש, גן עדן וגיהנום, הכל אמת.

מי שקופץ ומחפש את האמונה בבורא עולם על ידי סיפורי מיסטיקה על גלגולי נשמות, נשאר רק אם פחדים משונים ממתים ועם אמונה מעורערת וחבל. כל דבר אפשר ללמוד, אם קשה לך ללמוד לבד מספרים, ניתן לפנות לאירגון ערכים ולקבל הדרכה או להצטרף לסמנריון מתאים.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. מה הכוונה ללמוד לבד מספרים?
    בנוסף אם יש ספר שמסביר את העיניין הזה במפורש כי קיבלתי ספר שממש קשה לי לקרוא אותו ולהבין.. אני בכל זאת לא דתיה אלא מסורתית ואני מבינה רק שמסבירים לי בפשטות

  2. הסברתי שיש שני דרכים להאמין בעולם הבא: 1. לחפש הוכחות מיסטיות לאנשים שחזרו וכו', מי שזה טוב לו בקשה, אני לא אוהב… 2. ללכת בדרך הארוכה אבל הנכונה: ללמוד על אמיתות התורה עצמה, כאשר נהיה משוכנעים שהתורה מן השמים, ממילא אין כל צורך לחפש הוכחות על העולם הבא, שהרי זה כתוב כבר בתורה! וכל התורה אמת! בענין זה אנחנו לא הכתובת, יש ספרים ויש אירגונים שיש להם שיעורים ותוכניות וספרים, כמו אירגון ערכים, לב לאחים, הידברות ואחרים, רק תבחרי באיזה מסלול מהשנים שהזכרתי את מעונינת ותפני אליהם.

  3. תחזקנה ידיכם.
    נהניתי מאד מהתשובה הברורה, של רבני בית הוראה, שנכתב כדרכם באורך רוח יתירה.

    לגופו של ענין אם יש ממש במוות קליני, או כדברי החוקרים הכופרים.
    רצוני לציין, שכידוע וכזכור, יוסי שר"יד היה כופר בעיקר רח"ל.
    ואעפ"כ כשהיה לו תאונה והיה לו מוות קליני, התראיין אח"כ אל אולפני התקשורת וסיפר שבמותו ראה את רוחו מרחף מעל גופו, וראה גם מה שקורה בחדרים הסמוכים, אע"פ שהקיר הפסיק ביניהם, וסיפר בפרטי פרטים כיצד ראה שאחותו באה לחדר הסמוך כדי לבקר אותו בבית חולים וכשהיא שמעה שכבר מת התחילה לבכור מרה, וכן עוד הרבה פרטים.
    כשהמראיין שאל אותו אם כן אתה מודה שיש עולם הבא? הוא התחמק, והשיב שהוא עדיין כופר בעיקר רח"ל, אבל בכל זאת הוא מספר את מה שהרגיש וראה, ולדעתו אפשר לתלות את זה בתהליכים שונים… בלללאאא… בלללאאאא… בלללאאא…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל