לתרומות לחץ כאן

ליחלוח העין על ידי טיפות בשבת

שאלה:

שלום עליכם, ותודה רבה מראש.
אני ב"ה לא סובל שום בעיא רפואית בעינים, אבל כשאני משתמש בעדשות מגע העין שלי מתייבש הרבה ומפריע לי ( לא עד כדי נופל למשכב), האם מותר לי להשים בשבת בעינים טיפות מסויימות ללחות העין ?

תשובה:

שלום וברכה

ככל שמדובר ביובש שרק גורם אי נעימות ולא יכול להתפתח לזיהום וכדומה אין היתר לשים טיפות בשבת.

מקורות:

שולחן ערוך אורח חיים הלכות שבת סימן שכח סעיף כ

אין נותנין יין לתוך העין; וליתנו על גביו, אם פותח וסוגר העין, אסור; ואם אינו פותח וסוגר, מותר. ורוק תפל, אפילו על גביו אסור דמוכחא מלתא דלרפואה עביד.

ועי' גם בית יוסף שם: אין נותנין יין לתוך העין אפילו על גביו אם פותח וסוגר וכו' ורוק תפל אפילו על גביו אסור בפ"ח שרצים (קח:) חד אמר יין בתוך העין אסור על גב העין מותר וחד אמר רוק תפל על גב העין אסור ופירש"י יין בתוך העין. דעמיץ ופתח אסור דמוכחא מלתא על גב העין מותר דאמרי לרחיצה בעלמא עבד רוק תפל אפילו ע"ג העין אסור דמוכח מלתא דלרפואה דאילו לרחיצה מאיס וכתב רבינו שאם פותח וסוגר אפילו ע"ג העין אסור דהכי אמרינן בגמרא גבי קילורין דבסמוך וכן משמע מדפירש"י יין בתוך העין דעמיץ ופתח אסור אלמא דכל היכא דעמיץ ופתח תוך העין מיקרי:

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. כבוד הרב אני לא מבין הרי הגמרא אומרת במפורש שיין ורוק טפל על העין הם ממש רפואה משנ"ב ס"ק ס"ד וטיפות עיניים הם לא רופאה כלל מה עוד שיין נותן על גב העין ומותר שיגיע לעין למה לאסור לאדם המצטער בשבת סתם, ואולי כבוד הרב ירצה לומר שיש לגדור פרצה וכי מה בכך הרי יש לא מעט אחרונים הציץ אליעזר ילקוט יוסף שכח נב (במקרה שהדבר מונע כאב ולא מרפא מתיר) הרב נויבירד באסיא הרב מלמד הרב יעקב אריאל אב"ד ברמת גן, למה סתם להחמיר

  2. לא הבנתי את שאלתך, הרי זו בדיוק הבעיה! דוקא בגלל שזו רפואה זה אסור… רפואה בשבת מותרת רק לחולה שאין בו סכנה ולא כשהוא רק מצטער. כדור לכאב ראש רגיל אסור בשבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל