לתרומות לחץ כאן

התועלת לחוזר בתשובה בהשתייכות קהילתית מסויימת

שאלה:

שלום כבוד הרב,
1. מהי תורת הרב קוק ומה ההבדל בינה לבין ההשקפה החרדית ?
כמו כן מה ההבדל בהשקפה בין החרדל"ים לבין דתיים לאומים רגילים ?

2.אנשים שחוזרים בתשובה לבד בבית (שיעורים באינטרנט וספרים) ולא נמצאים במסגרת של ישיבה או מדרשה שמקנה להם את השקפת המקום, איך ידעו באיזה זרם לבחור ולמי להשתייך ? איך יודעים מה הכי מתאים לי ? דתי לאומי ? חרדי ליטאי ? חסיד ? או אולי כלום ?
בתודה ויישר כח על האתר הנפלא.

תשובה:

שלום וברכה

על תורתו של הרב קוק זצ"ל והיחס החרדי לאישיותו ומשנתו, ראה מה שכתבתי כאן.

יש הבדל גול בהשקפה בין דתי לאומי סטנדרטי לבין חרדל"י בכל הגישה, אדם דתי לאומי במקרים רבים [אין להכליל], הדת אינה בראש מעייניו, הוא מעורה בכל הוויתו בחברה המערבית, כאשר הדת היא משהו נוסף שהוא חי בתוכו וממלא בו את חובותיו. מכאן השאיפה להקל בהרבה מאוד דברים, המנעות מלימוד תורה כתכלית חיים, אלא רק כמשהו מן הצד וכו'. בעוד שהאדם החרדל"י במובן הזה הוא נוקט כשיטה החרדית שרואה בדת את תכלית כל הקיום והעיסוק המרכזי בחייו, וכל השאר אמצעי קיום. הנושא של חסיד או ליטאי זה יותר נושא של משיכה לסגנון מסויים בעבודת ה', אין בזה כיום הבדלי השקפה מהותיים מעבר לכך.

אדם שאינו מחובר לשום קהילה, עושה לפי דעתי טעות בלי קשר לשידוך… החיבור הזה מאוד חשוב! הוא תומך מנתב ובונה, בסופו של יום כמה אדם יכול להבין ולהכיל ולהגיע בכוחות עצמו?! החברה כשהיא טובה ומאתגרת ובונה, היא דבר עצום. לכן אם אתה בחור רווק, הייתי מציע לך ליצור קשר עם איזו ישיבה לבעלי תשובה, גם אם לא כדי לקבוע עצמך שם ממש, כדי להיות קשור עם מקום ועם חברה מסויימת, לבוא לפעמים לשיעורים, למצוא רב קבוע וכו', זה דבר נפלא.

בהצלחה רבה מאוד ושבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל