לתרומות לחץ כאן

טיול לאילת עם המשפחה

שאלה:

שלום כ' הרב שליט"א
אני בן 14, משפחה חוזרת בתשובה.
אבא שלי התחיל לפני כמה שנים תהליך התחזקות, והיום ב"ה אנחנו שומרי תו"מ, אבל לא תמיד המשפחה מקפידה על "קלה כבחמורה" אם נקרא לזה ככה. אמא שלי אמנם מכבדת ומאמינה אבל לא מבינה אותנו הרבה פעמים וכועסת. היא שומרת שבת, אבל מצד שני למשל בשבת האחרונה היא ראתה אותי מדבר עם אח שלי על נט"י ובגלל שיש לי OCD היא חושבת שאני מנסה לשגע גם אותו והיא כעסה מאוד וגם בכתה לפי דעתי ואז לקחה את המפתחות ונסעה לאיזה שעתיים מהבית. אע"פ שזה חריג מאוד, בכל זאת אמרתי כדי שהרב יבין בערך באיזו רמה אמא שלי נמצאת.
ולשאלה- ההורים שלי רוצים ליסוע עם חברים לאילת עוד שבועיים בערך. אנחנו ספרדים ככה שמבחינת בין המיצרים זה מסתדר בסדר עם הים אבל זאת הבעיה האחרונה שלי כי הקיץ באילת זה לא הדבר הכי צנוע שיש חוץ מכבוד הרב… וניסיתי להסביר להורים שלי מה הבעיה שלי ואבא שלי אמר שאז לא נצא לרחוב אף פעם כי אולי נראה איזה משהו ושאין לזה סוף וכו'. אמרתי שאני יכול לבוא בתנאי ש-אני לא הולך ליםבריכה שם (בלי נדר) ולעוד כל מיני מקומות שאני אחליט. האם מותר לי מבחינת הצניעות ליסוע לשם אם אני לא אלך לים ולבריכה (אנחנו לא במלון ככה שאנחנו לבד ואין חשש מאנשים אחרים לא צנועים באזור שלנו כנראה)?? ומבחינת חו"ל- מה אני עושה??? יש אפשרות להתיר כשהמשפחה לוחצת? אני לא יודע מה לעשות ובאמת שאני מעצמי הייתי מוותר על כל הטיול הזה… אפשר ללכת לשם בגלל שלום בית ושלא יהיה מריבות ח"ו?
תודה רבה ואני באמת מצטער על האורך…
שבוע טוב

תשובה:

שלום ידידי היקר, שמחתי בשביל בורא עולם שיש לו בן צדיק כמוך! כל הכבוד! המשך בדרכך הטובה היפה והאמיצה ובעזרת ה' תזכה להמון סייעתא דשמיא. נכון שאביך לא ממש צודק, אילת זה לא "סתם לצאת לרחוב", וללכת לבריכה או חוף מעורב זה איסור גמור שאין להתפשר בענין זה כלל, אבל אתה לא יכול להמנע מלנסוע איתם, ואסור ללחוץ יותר מידי ולעשות מריבות, במיוחד שאתם בבית פרטי. תסעו ותשמור על עצמך!

ברכה והצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ראשית,
    אילת ב"ה היא עיר עם קהילה תורנית ענפה, ישיבה חשובה ובתי כנסת בכל פינה. כך שלענ"ד יש להזהר מהוצאת שם רע על עיר ואם בישראל. אך צד בצד ודאי שהחום הכבד מעמיד בנסיון קשה את נשות העיר וכבכל ציבור הנוטריקון כנראה שלם. וזה כמובן מעבר ומלבד למה שכת"ר ציין על האיסור החמור שבהליכה לים/בריכה מעורב ועוד שנכון הוא שלא לתת לעיניו לשוטט ברחוב.
    ואם יוכל להתפנות בנקל למצוא מקום לשבת וללמוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל