לתרומות לחץ כאן

אמרה שלא הלכה למקווה

שאלה:

אמרה כמה פעמים מתוך כעס ותסכול אני לא הולכת ביום חמישי למקוה, והריב מתמשך לעוד כמה ימים… ובליל שבת אומרת אני יודעת שאתה לא מעוניין בי הלכתי ביום חמישי ואני לא מעוניין בך גם כן…
אנחנו בזוגיות מאד קשה. היא לא מוכנה ללכת או לבא ליעוץ. אני הולך בעצמי כמה חודשים. מתקדמים לאט לאט בהדרכתו. המדריך הדריך לי לא לדבר איתה מטוב ועד רעה בכדי להראות לה שאני מאד כאוב מדבריה ומעשיה וכו וכו (יש לו תוכנית טוב)….
שאלתי היא, באם הריב מפסיק היום (יש סיכוי..) אפשר להיות עמה או לא.
עוד שאלה כמב פעמים אמרה אני רוצה גט. ואנחנו (אני והמדריך) שהיא סתם אומרת בכדי להפחיד עלי (ולנסות לכבוש אותי…מוניפילציה)
האם מותר לי להיות עמה כאשר דורשת גט ככה ביני לבינה פעמים אין ספור?

תשובה:

אני לא בקי בייעוץ זוגי, אבל ממה שאתה מתאר הייעוץ של המדריך הזה נראה לי גרוע מאוד! איך אתה חושב שתגיע איתה למשהו אם אתה לא מדבר איתה???? לא לדבר זה הריב הכי גרוע, זו אלימות ממש!!!! כל השיח הזה שהיא אומרת כדי להפחי דונראה לה ממש לא נראה לי מקרב בין בני הזוג. אני הייתי מששנה את כל הגישה, אתה חייב להראות אהבה, לדבר על ליבה. איך אפשר לא לדבר עם אשה ואז לקיים איתה יחסים בערב? מה היא חתולה?? קיום יחסים שמשהו שבא מתוך קירבה, כתוצאה של קירבה, זה לא מכונת הולדת ילדים. ריב מפסיק הכוונה שאתם בקירבה, מדברים כמו שצריך ובצורה נעימה וכו'. משהו כאן נראה לי פגום. אנא תעשה לעצמך חסד, ותעשה כל מאמץ להגיע לרב שמחה כהן מבני ברק מישיבת נתיבות עולם גר ברח' סעדיה גאון בבני ברק, טל' 03-618-2106 תגיד לו שהמצב פיקוח נפש שאתה בייעוץ זוגי ורב אמר לך שאתה הורס את חיי המשפחה שלך, ואתה מוכן שיפגוש ביום או בלילה לרבע שעה רק לשמוע מה נעשה ולאשר שאתה בדרך הגיונית ומה כדאי לעשות.

בנוגע לשאלה ההלכתית, אם היא עשתה שבעה נקיים רק אמרה לך שלא טבלה, היא נאמנת היום לומר שטבלה כיון שהיא יכולה ללכת לטבול היום לפני כן, יש לה גם אמתלא – סיבה הגיונית למה אמרה כך.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. או קיי.. תן לי להוסיף עוד כמה שורות. היא סובלת מbpd. מקללת אותי לפני הילדים קוראת לי שמות גנאי של כל הגוים. משפילה אותי ומרחקת אותי שנים. אביוז במלא מובן המילה. רק שאני כל השנים הללו שתקתי וחיברתי ולטפתי וחזרתי ודיברתי על ליבה קניתי פייסתי כתבתי. עשיתי הכל אשר לכל לקיום הבית. ואף חשבתי שאני בעל לא מספיק טוב וכולי. עד שהגיע איזה זמן וחשבתי לעצמי די עם הבושה ושאלתי את הדיין מה לעשות בעני שמשך שנה היא הפסיקה בכמה הלכות ומנהגים בשבעה נקויים והוא אמר כבר עשר שנים שאתה בבעיה ועד שלא התחלת אז לא אמרתי כלום אז תלך לייעוץ… דחוף. וזה הי לפני שנתיים. אני כבר אצל המדריך הזה כשנה ויותר. היינו אצל 3 ובשלשתן הפסיקה להגיע אחרי 2 פגישות.. כלום לא השתנתה ואם היה שינוי היה רק למטה. מרביצה לילדים באופו מופרז צועקת על דבר קטן כאילו רעידת אדמה. רוקן לי החשבון בבנק. עושה כל מה שעולה על רוחה.. ואני כל הזמן מוחל וסולח אוהב מוותר ומרגיע אותה ואוהב אותה. ואטמר לה כל הזמן אני אוהב אותך מכל הלב נתחיל עוד הפעם… ואחרי כמה ימים טראסק… וכאשר עורדת יורדת כל הזמן עם חידושים… מוסיף ונולך ויורד.. עוד שם גנאי מלעיב בפני הילדים הקטנים… והוא המדריך הדריך אותי לא לפייס הפעם הראשון בחיי שאני עושה זאת… והיא חזרה הפעם הראשון מיוזמתה לאחד המדריכים שהיינו אצלו פעמיים לבקש עזרה כי יש לה קשיים בנישואין…. והוא בקשר עם המדריך שלי הנוכחי.
    אז עכשיו כאשר שמעתי להמדריך הנוכחי שעזר לי לריב פעם הראשון ביותר מעשור אני שמח לראות תוצאות. ויכול להיות שהיא תבוא אלי היום או מחר על ידי הדרכה בפעם הראשון בחיינו להתפייס ואני אתפייס ונהיה שלום.
    כבבוד הרב. זה נראה יותר הגיוני עכשיו? או אולי עדיין, אני לא נוהג כשורה ויש לכם איזה הערה. כי אני לעולם מוכן לשמוע ולקבל.
    בכבוד רב. בתודה רבה וביקרא דאורייתא. השואל הנ"ל

  2. נשמע יותר הגיוני בהחלט, אבל כמובן חייבים להתייעץ כאן גם עם הרופא שלה. בלי שהיא תטפל בבעיה אני לא בטוח שמשהו יזוז באנמת, כי הנושא שלכם הוא לא שלום בית אלא קושי נפשי מסויים שהיא סובלת ממנו. רפואה שלמה ותמשיך להיות צדיק! הכי חשוב לפצות את הילדים שתהיה להם אוירה רגועה אוהבת ושמחה, עשה כל שתוכל בענין זה. אסור שהיא תרים יד על ילד.

  3. תודה רבה רבה מאוד.
    אוסיף לשאול על המילים האחרונות הברורים. אסור שהיא תרים יד על ילד. הנה איך מונעים את זה. לאף אחד אין מענה לשאלה זאת בלי לייעץ אותי להזמין משטרה… וזאת אני לא מוכן לעשות.
    איך מונעים אותה מלהרים יד?

  4. אינני יודע כי אינני נמצא בבית, אבל ברור שעד כמה שהלכת על כיוון של לתת לה גבולות, הרי שהגבול הזה חשוב לא פחות מהנושאים שאתה עוסק איתה בהם. צריך שיהיה לה ברור ממך שאין מושג כזה להרים יד על ילד ואם היא מרימה זה סוף העולם. כמו כן חשוב שלילדים לא יהיו חסכים של אהבה ורוגע, ילד מוכה הוא ילד מכה! ובקטע הזה אני לא יודע מה היא יודעת ויכולה לתת, אבל אם אתה תתן להם הרבה אהבה וחום ו8נעימות ומידות טובות, הם ילמדו מה הנהגה נכונה וטובה ויש סיכוי טוב שלא יכנסו למעגל הזה וחלילה יהיו אלימים או מוחלשים או חסרי בטחון. אני יודע שאנימכביד עליך, אבל אין ברירה, יש לך כאן תפקיד, חייבים להיות בקשר כל הזמן עם אנשי החינוך שמלמדים אותם, לראות איך הם בכיתה ועם החברים, צריך הרבה לדבר איתם, לספר להם לנשק אותם, לראות שהם הולכים לישון רגועים ושמחים מלאי אהבה ויוצאיםן בבוקר ברוגע וכו', אלו הזמנים הכי קריטיים לאישיות שלהם.
    בשורות טובות.

  5. איש יקר, חייב להודות ששיפשפתי את עני כמה פעמים ,המציאות בה הינך מצוי עם אשתך והילדים היא אחד לאחד מציאותי עם אשתי וילדי.
    ברכת הרב תמשיך להיות צדיק -היא מדויקת. אין עיצה אחרת . אין פחות מצדיק כאן .
    צדיק לשם שמים משום שחוץ מהמדריך ,ברור לי שכמו אצלי ,רוב סביבתך שלא מכירים מקרוב את המצב בבית ,בטוחים שאם יש בעיה אז היא דווקא אתה.
    בודרד ליין הם אנשים מאד מטעים ,למעגלים הפחות קרובים -הם מפגינים יחץ. בבית הם מפלצות.
    ונוטים להשליך את כל האחריות לבעיותהם על קרבנם.
    עצות הרב הם אחד לאחד מה שעשיתי ,במיוחד בעניין הילדים. זה לא קל ,זה קשה מאד ונקרעים הרבה מה לעשות כלעיתים דווקא השהות ליד הילדים והנסיון לפצות ,מעוררים עוד סיבה לזעם מבן זוג בורדר ליין .
    כפי שהרב אמר ,בעיית האשיות היא כרגע לא הבעייה ולא משום שאין בעיה ודאי שיש אלא שהיא חוורת לעומת הבעייות בפניהם אתה ניצב -כאלו שהם פיקוח נפש ,לא תעמוד על דם וכו.
    במקרה שלי בכל אופן אחרי שנים של מדריכים ונסיונות המסקנה שלי להתרחק בכל נושא האשיות כהוא ,מה לעשות ,מגוייס גם הוא על ידי הבורדרדליין ולא אפרט…
    יש בעיה גדולה מאד גם בנושא זה איתם. ולו מבחינת הוצאת עניני האישות מול הילדים אח"כ מהלך ההתקפות (שמלוות אכן בקללות צעקות ניבולי פה ואלימות) -וזה תמיד קורה..
    צריך להיות צדיק ממש. זה קשה אך אם זה רצון ה' …
    זה מה שנכון.
    הילדים ,אני מאמין, שמחזירים לך אהבה ונחת משום הקשר המיוחד שנוצר בנסיבות ומהם תקבל את הכח.(בכל אופן לגמרי לא ברור אם נכון ואפשר להתגרש .מולם זה לא נגמר אח"כ)
    בברכת אחים ושנזכה להצליח .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל