לתרומות לחץ כאן

לגעת בגבר שנהנה

שאלה:

האם מותר ללטף ולהנות מגוף של גבר זר?? ידוע מחלוקת על איסור חיבוק ונישוק לנשים אי דאורייתא או לא, ועכשיו יש לדון בעניין הזה, דהלא משכב זכר חמור מבעילת אשה ואי אסור חו"נ באישה לכאורה יש צדדים טובא להחמיר בזכר?? אמנם מאידך יש לומר דלא דמי דהיכא דגזרינן הוא בדווקא בנשים וכדחזינן שהרבה איסורים גדרו משום איסור ניאוף בנשים כגון איסור יחוד ועוד. ועל זכרים כתבו בפירוש "שלא נחשדו ישראל על כך" וא"כ כמו שלא אסרינן יחוד הא נמי לישתרי?. מאידך כתב הח"מ והב"ש בסימו כ"ד בסוף שאעפ"י שלא נחשדו ישראל ע"כ יש לגעור ולהוכיח שני רווקים שישנים בטלית אחד וא"כ כ"ש שהוא נהנה הנאת איסור?? או דילמא אין איסור בהנאה זאת כיוון שלא קרובים גוף בגוף בפריצותא כמו הדו"ד של הח"מ הנ"ל? אשמח לתשובה…

תשובה:

שלום רב,

יש הבדל גדול אם הוא נהנה כמו באישה או לא. אם לא, אז זה בהחלט שייך להלכה לו שלא נחשדו ישראל וכו', משום שטבע האדם הרגיל שאינו נהנה מזה, לכן לא החמירו מעבר לזה עם איסור ברור. אבל כאשר הוא נהנה, בהחלט יכול להיות שזה גם איסור דאורייתא של לא תקרבו לגלות ערוה. 

ראה ברמב"ם פ"א מהלכות אישות הלכה ה': "כל שאסר ביאתו בתורה וחייב על ביאתו כרת והן האמורות בפרשת אחרי מות הן הנקראים עריות וכל אחת מהן נקראת ערוה כגון אם ואחות ובת וכיוצא בהן". כלומר, גם איסור משכב זכר נחשב לעריות כפי שכתב בהלכות איסורי ביאה פ"א ה"ד: "העריות שיש בהן מיתת ב"ד מהן ב שמיתתן בסקילה, ומהן שמיתתן בשריפה, ומהן שמיתתן בחנק, ואלו שמיתתן בסקילה: הבא על אמו, ועל אשת אביו, ועל אשת בנו והיא הנקראת כלתו, והשוכב עם זכר, והשוכב עם בהמה, והאשה המביאה את הבהמה עליה". ובאיסור עריות, נאמר שגם כאשר אין ביאה ממש, יש איסור חמור של לא תקרבו לגלות ערוה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל