שאלה:
שלום לכבוד הרב/רבינים שליט"א
אדם שנטל ידיו לסעודה בברכה ונמלך מלאכול כביצה מחמת שובע או מחמת הלחם שאינו לטעמו אך אכל יותר מכזית, ידוע שברכתו לא לבטלה (כמו שמבואר ביביע אומר בחלק א וכן בחלק ה.)
אך האם מכיוון שכבר נתחייב בברכת המזון על הפת, יכול כדי לקיים את ברכת על נט"י על ידי השלמת כביצה בלחם מתוק שברכתו מזונות ? או שמא זה בגדר חצי שיעור ואינו מועיל ?
תודה רבה
תשובה:
שלום וברכה
לאלו שנוהגים בלחם מתוק שברכתו מזונות [ראה הפרטים בשו"ע סי' קסח סעי' ז] זה לא יעזור להשלים את השיעור לענין חיוב ברכת נטילת ידים וברכת המזון, אלא אם כן יאכל שיעור גדול של קביעות סעודה [שם סעי' ו].