לתרומות לחץ כאן

הרחקות בתקופת הנידה – מאוד קשה לי

שאלה:

שלום כבוד הרב,

אספר לך בקצרה על טיב הדברים. בעלי דתי ואני חילונית. אנחנו נשואים כ- 7 חודשים. הקשר בנינו – למרות כל הפערים – נורא טוב. יש אהבה, יש גמישות, ויש התכופפות.

אך למרות הכל, יש עניין אחד שאני חווה המון קשיים איתו, והוא העניין של הנידה… אמנם אני מבינה את החשיבות של טהרת המשפחה בבית יהודי – ואין לי ספק שזה הכרחי, במיוחד שבעלי דתי. אבל הקושי שלי נובע מכל ההרחקות וחוסר המגע המשווע. כל פעם שהנידה מתחילה, אני נכנסת לדאון שאני לא מצליחה להתרומם ממנו, ואני מרגישה שזה פוגע בקשר בינינו. הגענו לסוג של מצב שאני לא מוצאת לו פתרון.

אני בתהליך שבו אני מנסה להבין אם יש אפשרות לגמישות מסוימת – בהתחשב במצב שלנו בכל מה שקשור להרחקות ומגע מינימלי ?

תודה רבה
ובשורות טובות

תשובה:

שלום וברכה התופעה שאת מציינת מאוד אופיינית לזוגות בתקופה הראשונה אחרי הנישואין, אבל לאט לאט מתרגלים לכך שבעצם הדבר הכי טוב הוא ההרחקות, זה מונע קושי רב הרבה יותר! משום שלא לחינם אסרו חכמים את ההרחקות, הרעיון בכך הוא שהמגע גורם לרצון ליותר, ואז לעצור זה הרבה יותר קשה, בין אם מצליחים בכך ועוד יותר גרוע כשלו מצליחים חלילה… ההרחקות מפחיתות את הצורך ולא מגדילות אותו, אם תחשבי על כך יותר תביני שזה נכון. לגבי עצם הקונפליקט שביניכם [גם אם עכשיו הוא קטן כי אתם עוד לא ממש התחלתם את החיים על כל מה שכרוך בכך], הייתי מצי, אם באמת הקשר ביניכם טוב וקרוב כמו שתיארת וזה נפלא, כדאי יותר ללמוד האחד על עולמו של השני ועל מה שחשוב לו, בצורה מעמיקה יותר, ולכן כדאי לפנות לאירגון ערכים וכדומה להתעניין על סמינריון שהם מנהלים, זה בתנאי נופש עם הרצאות מעולות של טובי המרצים ויש מקו להרבה מחשבה ושאלות והיכרות עם הנושא ועם אנשים, אני חושב שזה יכול מאוד להפרות את הקשר ביניכם ולעשותו הרבה יותר עמוק וקרוב. כמובן לא בימי הקורונה… עכשיו אין סמינר וכולם מסתגרים בבתים… שנדע רק טוב ושמחות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום לכותבת,
    אני דתי ואישתי לא.אנחנו נשואים 4 וחצי שנים.
    תיארת מצב דומה למה שהיה לנו, ההרחקות היו קשות מנשוא היא באמת נכנסה לדאון כל פעם מחדש. זה לוקח זמן אבל ניתן להתגבר על זה כל עוד יש ביניכם הכלה תקשורת ואהבה.
    תהיי חזקה זה שווה את זה!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל