לתרומות לחץ כאן

השקעה בעסק להשכרת רכבים בלי חשש ריבית

שאלה:

השקעה בעסק להשכרת רכבים בלי חשש ריבית ברצוני לפתוח חברת השכרה חייבים על פי חוק 30 כלי רכב לכן ברצוני להביא משקיעים. למשקיע יש כמה פלוסים 1. תשואה של 100% רווח 2. הכנסה חודשית נוספת 3. ללא סיכון. ההשקעה היא מינימום 25,000 ₪ ומקסימום 50,000 ₪ חשבתי ככה אם המשקיע מביא את הכסף מהבית ולא מהבנק הכוונה שיש לו את הסכום הנ"ל זה יוצא החזר של 833 ₪ אבל אם המשקיע מביא את הכסף בהלוואה מהבנק חשבתי להחזיר לו לפי לוח הסילוקין שהוא מקבל מהבנק כפול כל חודש ואז בעצם הוא מקבל רווח מלא כולל הריבית של הבנק האם זה לא בעייתי מבחינת הלכתי, זה אולי נחשב ללא סיכון בגלל שהרכב נרשם על שמו אז יש לו נכס ביד ואני רוצה בסיום ה60 חודשים שהרכב יעבור לבעלות החברה עלות השקעה 25,000 ₪ ÷ 60 תשלומים = 416 ₪ לחודש אני רוצה להחזיר למשקיע בחודש כפול מגובה החזר ההשקעה שלו שזה 833 ₪ לחודש השאלות 1. האם זה לא נקרא ריבית כל ההשקעה הזאת וההחזרים 2. אם בנאדם לוקח הלוואה מהבנק אז יש לו ריביות השאלה אם אני עושה את החישוב כולל הריבית של הבנק ואז ייצא החזר קצת יותר האם זה בעיה הלכתית 3. בסיום התקופה של ההשקעה שזה 60 חודשים אני בעצם רוצה שהרכב יעבור לבעלותי איך אנחנו עושים זאת מבחינה הלכתית בתודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה,

המשקיע לא נעשה שותף בחברה, אלא מלווה לחברה כסף ומקבל ריבית. ובהחלט יש בזה איסור הלוואה בריבית. וכדי שלא לעבור על איסור ריבית עליך לערוך היתר עסקה כדין. 1. לחתום על שטר עסקה באופן כללי –  שכל התעסקות בחברה נעשה לפי ההיתר עסקה. ב. כל משקיע שאתה חותם איתו על שטר ההלוואה ותנאי הפירעון, אתה מוסיף שהכל נעשה על דעת היתר עסקה שחתום בחברה. ובכך אתה ניצל מאיסור ריבית.

לגבי השאלה 1 ו2 אין הבדל אם הוא משקיע מההון הפרטי שלו, או מהלוואה מהבנק, בשני המקרים יש איסור ריבית, ויש לערוך היתר עסקה.

3. כדי שהרכב יחזור אליך או שאתה מתנה בחוזה שהרכב חוזר אליך. ויותר פשוט שאתה בכלל לא מקנה לו את הרכב, אלא הוא משקיע מחברה שלך וכל הרכבים בבעלותך.

חשוב להביא את דברי חז"ל שכל מי שמלווה בריבית נכסיו מתמוטטים, ולכן אשריך שאתה מבר שהעסק יהיה נקי מאיסורי ריבית.

בהצלחה רבה ועסק כשר ופורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל