לתרומות לחץ כאן

טכנאי מזגנים שגרם תקלה בצנרת מים

שאלה:

שלום וברכה הזמנתי טכנאי לביתי שיתקן לי 3 מזגנים… הוא פירק חלקים מהמזגנים וניקה במקלחת ואז התברר שיוצא קיטור של מים רותחים, זאת אומרת טרמוסטט לא מנתק את הגוף חימום והדוד מבעבע מרתיחה,הטכנאי שהוא גם חשמלאי על הדרך החליף גם טרמוסטט לדוד, אחרי שהוא הלך גיליתי שיוצא מים מהאינטרפוץ (ידית פתיחה וסגירה של המים המחוברת ישר לקיר) הזמנתי אינסטלטור והוא החליף את המנגנון וגבה 450₪, לטענתו הטכנאי שהשתמש במים רותחים אשם בתקלה, הטכנאי טוען שהוא פחד שיתפוצץ הדוד לכן הוא רוקן את המים הרותחים כמה שיותר מהר למרות שהיה מישהוא שהזהיר אותו שהאינטרפוץ עלול להתקלקל ועוד הוא טוען שכשהוא יצא מהבית בוודאות לא היה נזילה. האם אני יכול לטבוע מהטכנאי את דמי התיקון? אציין שמשבועיים קודם היו שוכרים בדירה, רק שבמקלחת רגילה מערבבים חמים וקרים וכך לא מתקלקל האינטרפוץ למרות שהמיים מאוד רותחים. וכן טען הטכנאי שהיום יש הגנות שגם אם הדוד רותח יש מנגנון שמכניס מים קרים לרותחים בסמוך לדוד לפני שיכנס לבית ויהרוס את הצנרת, מבחינת החוק לא מקבלים טופס 4 ללא המנגנון הנ"ל.

תשובה:

שלום וברכה,

אם ברור שהטכנאי הזיק הרי הוא חייב לשלם, מאחר והיה לו לדעת איך לתקן בלי להזיק. אך אם לא ברור שהנזק נעשה על ידי הטכנאי, לא ניתן לחייב אותו. ולמרות שיש כאן צירופי מקרי שבדיוק כשהוא רוקן אז התחיל הנזילה, אם לא ברור שבדר כזה מזיק, לא ניתן לחייבו.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה שו"ע חו"ףמ סימן תח סעיף ב:

שור שהיה רועה, ונמצא שור הרוג בצדו, אף ע"פ שזה מנושך וזה מועד לנשך, זה מנוגח וזה מועד ליגח, אין אומרים בידוע שזה נגחו או נשכו. ואפילו גמל האוחר בין הגמלים ונמצא הרוג בצדו, אין אומרים בידוע שזה הרגו, עד שיראוהו עדים כשרים. 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. ברור כמעט בוודאות שהוא גרם לתקלה אך הטכנאי הוא לא אינסטלטור מניין לו לדעת שזה עלול להזיק וגם לטענתו הוא השתמש כדרך בני אדם

  2. הטכנאי וודאי השתמש שימוש רגיל – סה"כ פחת את הברז, אדם נורמלי שיוצא לו קיטור מהברז מערבב עם מים קרים, אבל כאן היה לו עניין בקיטור כדי לנקות טוב את חלקי המזגן וגם כדי לרוקן את הדוד.
    אז איך זה נקרא?
    נזק בידיים?
    נזק בגרמא?
    אפשר לחייב אותו?
    ואם הוא רוצה לצאת ידי שמיים?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל