לתרומות לחץ כאן

החלפת שם מחלה אוטומנית

שאלה:

לכבוד הרב שלום שמי הילה בני בן העשר ליפני כ10 חודשים חלה במחלה אטואמיונית שתקפה לו את השיער הוא קרח ללא גבות וגם בשאר הגוף כמו כן נפגעו לו הציפורניים וגם אובחן עם הפרעת קשב וריכוז שמאוד מקשה עליו בלימודים . לבעיה שלו כיום אין מענה רפואי . חשבנו רבות והיתיעצנו גם עם הילד וחשבנו להחליף את שמו. השם שניתן לו בברית הוא  ….. . לאחר התיעצות עם הילד הוא מאוד התחבר ורוצה את השם יונתן. האם יש ענין להחליף או רק להוסיף את השם הנוסף.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער את הקושי שאתם חווים, אינני יודע אם יש טעם להחליף שם, השם שלו מצויין, יש להרבות בתפילות וחיזוקים במצוות ובעזרת ה' תראו ישועות. ידוע לי שיש איזו זריקה של קורטיזון שנותנים בהקשר לתופעה הזו, אני מניח שאתם בקיאים ממני ובדקתם את כל האפשרויות.

בודאי כדאי לטפל גם בהפרעת קשב ולא להרתע כלל מנתינת ריטלין, זה מציל ילדים.

במקביל יש לבדוק אם מדובר אכן בהפרעת קשב או בקושי רגשי שנובע מהמראה הקצת חריג שבודאי מפריע לילד, וחובה לטפל גם בפן הרגשי של הענין.

רפואה שלמה ובשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה לרב על המענה המהיר .ההפרעת קשב אובחנה בכיתה ב שנתיים ליפני התפרצות המחלה . ניסינו כל מיני סוגים של ריטלין והילד ממש סבל מתופעות לוואי קשות עד שפשוט לא היה מוכן לקחת יותר.כמו כן הילד גם נתקף בפחדים בלילות ביום הוא ילד שמח וחברותי למרות כל מה שהוא עובר. אני יודעת ששמו יהב אהרון טוב ויפה אך הוא נקרא על שם שני סבים שנפטרו בגיל יחסית צעיר. השם יונתן זה שם שהילד רוצה ומאותו יום שהתחלנו את הניסיון עם השם החדש הילד יותר שמח וממש מתלהב ומתקן את כולם אם קוראים לו בשם הישן. אני יודעת שצריך לחשוב בכובד ראש בגלל זה אני משתפת בהכל . השאלה אם פשוט להוסיף יונתן כשם ראשון על הקיים או לשנות ? גם שמי הולף ליפני 10 שנים משם לועזי אלינה והרב קוק נתן לי שתי אפשרויות תהילה או הילה בזמנו לא התעמקתי ולא חשבתי למה אתחבר יותר ובחרתי בתהילה אין לי חיבור לשם בניגוד לילד שמיד התחבר אני חושבת לבצע שינוי יחד איתו לשם הילה .

  2. אם כבר שיניתם לילד את השם והוא שמח, שיהיה השם החדש…
    את לא כדאי לך לשנות, תהילה הוא שם נפלא ושינוי שם זה לא משחק.
    רוב נחת ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל