לתרומות לחץ כאן

פיצוי עבור ביטול עסקה שבוצעה באתר ע"י המוכר

שאלה:

הזמנתי מוצר מאתר מסוים (במחיר זול יחסית – 1,599) ובחרתי באפשרות תשלום טלפוני, ההזמנה בוצעה בהצלחה וקיבלתי מספר הזמנה במייל כולל פירוט המוצר והמחיר. למחרת התקשרתי לחנות והם טוענים שאין להם בכלל את המוצר ובגלל שלא שילמתי עדיין הם לא רוצים לתת לי את המוצר. באתר שלהם עדיין מופיע המוצר אך במחיר אחר – 2,559. רציתי לשאול אם אני יכול לחייב אותם לספק לי את המוצר שהזמנתי בתמורה למחיר שהיה מוצע באתר?
שאלתי עורך דין וזה מה שהוא ענה לי –
"שלום, כן. בהתאם לחוק הגנת הצרכן יש למכור לך את המוצר במחיר שרכשת אותו, אחרת אתה זכאי לפיצוי של עד 10,000 שח ללא הוכחת נזק. במילים אחרות – הגשת תביעה קטנה."
רציתי לשמוע חוות דעת הלכתית, תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

לפי הלכה, לא עשית שום קניין במוצר שהזמנת, לא היה קניין משיכה או הגבהה, ואפילו קניין כסף לא היה [וקניין כסף לא קונה מדרבנן אלא שאסור לחזור בו], ולא חל חיוב על המוכר לספק לך את המוצר. יתן ומצד ומצד החוק תהיה זכאי בגלל הטעייה של הלקוח, אך תביעה זו אינה מעוגנת בהלכה.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שאלת מה תוקף החיוב לפי ההלכה, ועניתי לך שאין סיבה לחייב. עכשיו אתה שואל האם מותר לתבוע?. והתשובה: אסור לתבוע בערכאות, משתי סיבות. א. שאסור ללכת לדון בפני ערכאות אלא בפני בית דין. ב. תביעות שאין להם בסיס בהלכה ותובע בערכאות, נוסף בזה איסור גזל. ולכן אסור לתבוע את החנות בערכאות. ולתבוע בבית דין אין סיכוי כמעט להוציא פיצוי. בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל