לתרומות לחץ כאן

החוטא נקרא משוקץ ומתועב אצל בורא עולם

שאלה:

שלום כבוד הרב,
הרמב"ם, הלכות תשובה, הלכה ו'
"התשובה מקרבת את הרחוקים אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד"
השאלה- האם כשהרמב"ם אומר שהרשע הוא שנאוי ומשוקץ בעיני ד', האם כוונתו לכל אדם שאינו שומר תורה ומצוות כולל תינוקות שנשבו או שכוונתו רק לאיפוקרס שיודע שהתורה אמת והולך כנגד התורה?

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

למעשה ההסתכלות שלך היא זו הרגילה אצלנו היום, לחשוב שנושא התשובה קשור בעיקר לחילונים… דברי הרמב"ם אמורים לגבי כל אדם שחוטא, גם אם יש לו זקן ארוך ופיאות, והוא למשל מדבר לשון הרע ואינו נותן ליבו להפסיק מלחטוא בזה, אף שבשאר המצוות הוא בסדר גמור, הוא נקרא חוטא שבמובן מסויים ומתוך הדין על מעשה זה של חטא שיש בידו, הוא משוקץ ומתועב. כלומר, כל אדם לפי מצבו ומעלתו ומה שנדרש ממנו, כך יש עליו תביעה משמים. יתכן שאדם מסויים לא יקיים כלום ואם הוא אכן תינוק שנשבה [לא פשוט שכל אדם חילוני היום הוא כזה..] הוא אינו משוקץ כיון שהוא אנוס, ולעומתו אדם שמכיר ויודע הכל ואינו מנסה אף פעם להתקדם ועושה הכל בדרך אגב ומצות אנשים מלומדה, יש עליו תביעה גדולה. לכן בכל מקרה כבר נתנו לנו חכמי הדורות עצה, לקבל קבלה טובה בערב יום הדין שבזה אנחנו קודם כל מראים התקדמות! אדם שמתקדם ומשתפר, אף שיש לו הרבה מה לשפר, הוא כבר אהוב אצל בורא העולם!

גמר חתימה טובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל