לתרומות לחץ כאן

בעיות בצואר הרחם – הפסק טהרה

שאלה:

בס"ד
לכבוד הרב.
מנסה לעשות הפסק ולא מצליחה. פעם קודמת הלכתי לבודקת טהרה אבל היא לא הייתה נראית לי יראת שמים כל כך ואמרה לי : את צריכה להכניס את העד רק בהתחלה בלבד כי את מכניסה את האצבע ונוגעת בגולה ושם כבר את מדממת קצת ואת סתם אוסרת את עצמך.
אני רוצה באמת לשאול: היה לי עכשיו מחזור לא רגיל עם הרבה דם (אולי כי לא קיבלתי כבר הרבה זמן באופן נורמאלי(רק טיפות או כמות ממש קטנה של דם) וירדתי בזמן האחרון במשקל לא יודעת אם זה קשור..) ואני מנסה כבר לעשות יומיים הפסק ומרגישה שזה חסר תקנה כי לא משנה כמה בדיקות אני עושה עדיין כאילו יש איזה נקודה שיהיה לי בו (בעד בדיקה) -דם. מה אני עושה?איך באמת לבדוק?אם אני רק יכניס קצת (כי זה באמת האמת שצריך לעשות) אז יהיה לי פחד כי אני יודעת שאם הייתי מכניסה יותר אז כן הייתי רואה משהו..

ורציתי באמת לשאול: א יש דם מהצוואר- יכול להיות שמתי שהוא זה מטמא?! כבר מבולבלת ולא יודעת מה לעשות ..אני שואלת כי אני מפחדת כי שלקחו לי בדיקת פאפ כתבו 'מדממת בלקיחת פאפ' וששלחו את הבדיקה יצא תוצאה 'תאים לא תקינים' שלחו אותי לקולוסקופיה ואמרו לי שהכל בסדר ב"ה רק לבוא לביקורת מידי פעם ואני רועדת מפחד שלא להיכשל בנידה.
מקווה שהייתי מובנת.סליחה ומחילה על האורך
תודה רבה!!!

תשובה:

שלום וברכה

מדבריך אני מבין שיש כאן מכלול בעיות: גולה מדממת. צואר רחם רגיש ונפצע בקלות. מחזורים לא תקינים – הפרעה הורמונלית. כל זה יחד מקשה מאוד לעשות הפסק. מה שצריך לעשות זה בשני מישורים: א. ללכת לרופאת נשים לסדר את המחזורים מבחינה הורמונלית.במקביל לבדוק כיצד ניתן לשפר את מצב צואר הרחם, אולי תוספת ויטמין a או דברים נוספים, יש מה לעשות עם זה. ולטפל בגולה. לא אמורה להיות שם גולה. תתיעצי ען הרופאה. מה שהבדיקה יצאה תקינה מבחינה רפואית חסר משמעות, את צריכה שיהיה תקין גם מבחינה דתית, דימום כזה לא מפריע לרפואה אבל מפריע לקיים הליך טהרה והוא ניתן לטיפול.  ב. לעשות הפסק טהרה אצל בודקת טהרה, להכניס רק מעט זה פתרון מאוד דיעבד שמותר באופנים מאוד מסוימים ולא להכנס לחששות אלו. בבדיקות היום הראשון והשביעי, תכניסי רק חצי אצבע ותסובבי בעדינות. במקרה שלא תצליחי ויהיה דם תלכי שוב לבודקת טהרה, ולא צריך שוב הפסק, כיון שיש לך במה לתלות את מראה הדם על העד.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אבל אסור לנשים במצב כזה לעשות בדיקות בכלל אלא עם כן אחרי שתיבדק עצל רופאת נשים תעשה בדיקה אחת אחרי סיום ה וסת ובדיקה שנייה ביום השביעי כי גם צרים לחכות שבע ימים של נקיות עד שמחזור יסתיים וגם שבע ימי פרישה מבעל כי אחרת השם ירחם לא על אף אחד . נשים יקרות תחשבו לא רק על הבריאות של הבעלים שלכם גם על הבריאות שלכם .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל