שאלה:
שלום הרב! רציתי לדעת האם כאשר אדם עבר עבירה ואח"כ ביוה"כ חזר בתשובה לגמרי(וידוי חרטה וכו'). בהבנתי הפשוטה, אנו אומרים שעבירתו יתנקתה לגמרי, כלומר כביכול דף לבד ואפילו אם למחרת נבנה ביהמ"ק לא מביא קורבן כלשהו.
1.האם הבנתי את העניין נכון?
2.א כן, אז מה הפשט בדברי רבי ישמאל(במס' שבת) שהטה את הנר ואמר שלעתיד לבוא יביא חטאת שמה. לכאורה קשה והרי פשוט שהוא עשה תשובה וכל מה שצריך ומסתמה גם עבר עליו יוה"כ וכו'. אזי מה הפשט שהצריך עצמו להביא קורבן לעתיד לבוא?
תשובה:
שלום רב
אין קשר בין מעשה התשובה לחובה להביא קרבן. ברור הדבר שמצות התשובה היתה גם בזמן שבית המקדש היה קיים, ואעפ"כ לצורך הכפרה השלמה יש צורך בקרבן חטאת, אלא שאנחנו חסרים את זאת כמו עוד הרבה דברים שאנחנו חסרים כשהבית בחורבנו. כדאי לחשוב על עבודת הכהן הגדול ביום הכיפורים כיצד היו רואים בחוש את החוט האדום הנעשה לבן לאות כפרה… אלא שכאשר יהודי עושה כל מה שהוא יכול לעשות יש לבטוח בבורא העולם שיראה במעשיו וישפיע עליו רק טוב.
1.לפי זה יוצא שגם כיום מי שעבר עבירות (ח"ל) אעפ"י שעשה תשובה גמורה יצטרך להביא לעתיד לבוא קרבנות חטאת?
2.כיצד יוכלו האנשים לשער כמה קורבנות חטאת יצטרכו להביא כשיבנה בית המקדש?
אינני יודע, בגלל זה המאמינים היו כותבים פנקס… שאר האנשים כנראה לא ממש מרגישים שעוד מעט הוא יבנה…
השאר תגובה