שלום, ראיתי באתר 3 תשובות בנושא זמן השהות בין הרחיצה לבדיקה:
בתשובה הראשונה והשלישית משמע שבשבעת הצורך ניתן להקל לא לחכות כלל, אבל בתשובה השניה משמע שניתן להקל רק אם עושה גם מוך דחוק.
שאלתי היא האם בפשיטות מי שמיקל לא להמתין כלל, מיקל גם אם לא עשתה מוך דחוק?
האם בשעת הצורך כשבדקה מיד אחר רחצה ולא עשתה מוך דחוק כלל, הבדיקה מועילה להפסק?
(ראיתי בספר נטעי גבריאל עמוד שפה שכתב שרוב מורי ההוראה מורים שאין צורך להמתין כלל , כל שכן בימינו שגם עושים מוך דחוק, וממה שכתב "כל שכן" משמע שמוך לא מעכב אם לא המתינה כלל בין הרחיצה לבדיקה.
אודה לתשובתכם המהירה.
תשובה:
יש שמקילים גם בלי מוך דחוק אבל קשה מאוד לסמוך על כך שלא בשעת הדחק גדול מאוד, כפי שכתבתי כאן בתשובה השניה שהזכרת.