לתרומות לחץ כאן

טבילת אשה שלא עשתה בדיקה ביום השביעי

שלום.אשה שמתקרבת ליהדות ובודקת בשבעה נקיים רק ראשון ושביעי ושכחה לבדוק בשביעי כל היום כולו ונזכרה במקווה כחצי שעה אחרי זמן רבינו תם,שלא בדקה האם יש היתר כלשהו ואפילו דחוק שיאפשר לה טבילה?מה הדין באם יש חשש שבעלה החילוני ירצה לקיים חיי אישות?
נשמח על תשובתכם המהירה והמבוססת. תודה.

תשובה:

שלום רב

באופן כללי אין להקל בזה בשום אופן, שכבר כבר נפסקה הלכה שבדיקת ראשון ושביעי מעכבת. אולם הגרי”ש אלישיב הורה, שאשה בעלת תשובה שזה מקרוב באו, ויש חשש שאם נחייב אותם ספירה חדשה יחליש הדבר את כל הנהגת הבית, יש להקל להם שדי בבדיקת היום הראשון בלבד. הובאו הדברים בס’ משמרת טהרה להרמ”מ קארפ.

אבל אני כלל לא מבין את ההנהגה הזו, וכי כל כך קשה לבדוק? נניח שלא מקפידים עליה כשאינה בודקת וגם אומרים לה שרק ראשון ושביעי מעכב, אבל למה ללמד אותה לכתחילה כך לעשות? שתבדוק כמה שהיא יכולה [הרי אם היתה בודקת עוד באמצע היו צירופים נוספים כמובא בפתחי תשובה בסי' קצו].

למעשה אם נראה לכם שזה עומד בהגדרה הנ"ל יש להתיר לה לטבול.

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל