לתרומות לחץ כאן

הכירות לפני הגירושן

שלום לכבוד הרב אני בת32, פרודה מזה כשבועים אנחנו לא ביחד מאז ועשינו הסכם גירושין ומחכה לדיון ולגט האם מותר לי בזמן זה להתחיל להכיר ולצאת? תודה.

תשובה:

שלום רב,

אסור. מאחר שהיום את אסורה לאף אדם באיסור דאורייתא (כל עוד שלא קיבלת גט). יש איסור להפגש עם אחרים למטרת נישואין עתידיים. כדי שהמצב לא יגלוש חלילה ותעברי על איסור החמור: אשת איש. וגם אח"כ ממילא יהיה אסור לך להנשא לאותו בחור אם המצב יגלוש חלילה.

לאחר קבל הגט (אם יש לכם הסכם זה לא יקח עוד הרבה זמן…) למרות שיש לך איסור להנשא למישהו אחר עד 92 יום מיום קבלת הגט מותר לאישה להפגש ולהכיר.

כתוב בגמרא שבתקופה הזו אסור לך להתארס, וכך נפסק בשו"ע (אבה"ע סי' יג סעי' א'). אולם הוסיף הרמ"א שלהשתדך מותר לה. (כמובן, ללא יחוד וכד'). כלומר, מאחר שהאיסור הוא רק מדרבנן וגם זמני (מסתיים בתוך שלשה חודשים) התירו לה להשתדך ומן הסתם גם להפגש לצרכי נישואין. וגם זה בהסתייגות, ראה בבית יוסף שם שהביא בשם כמה פוסקים שלמרות שאין איסור להשתדך, במקרים הנ"ל, צריכים להשביע את המשתדך שלא יכנס לביתה כשהיא לבדה, כדי להימנע מתקלה. הרמ"א אמנם לא הביא את הדין הזה, ראה בשו"ת שבות יעקב (ח"א סי' צו). ואין כאן המקום להאריך. אולם במקרה שלך שעדיין לא קיבלת גט מאחר השאיסור הוא דאורייתא, אין כל מקום להתיר להפגש עם בחורים זרים.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל