לתרומות לחץ כאן

דם אחרי תשמיש

שלום כבוד הרב.
ב"ה אנו נשואים שנים עם ילדים…
לצערינו ביום שלישי לאחר שאישתי טבלה במקוה קיימנו יחסים ולאחר שסיימנו כ5 דקות היא הלכה לשירותים וראתה דם באסלה ועל הנייר. אני על עצמי לא ראיתי שום סימני דם. היא עשתה בדיקה פנימית והיה שם דם. היום היתה אצל רופאת נשים גויה שערכה בדיקת פנים ללא מכשיר אולטרה סאונד וטענה שלא רואה סימני פצע בחלק שיכולה לראות וכדי להחליט האם הם דם מהמקור צריך אולטרה סאונד כי אינה רואה עמוק. טפד שהכניסה ללילה נשאר נקי בבוקר. והיום בבדיקה של רופאה הכל היה נקי לחלוטין מדם.הפרטים שאולי יכולים לעזור בענין:המגבת שנגבה אחרי כן היתה אדומה ,בארוחת ערב שתתה כוס יין אדום.שאלה איך לנהוג הלאה?

תשובה:

שלום רב

כדי לדעת בבירור אם יש פצע יש ללכת לאחות טהרה, שיש לה הנחיות ברורות מה לחפש. בכל מקרה נשמע שכאן היתה כמות משמעותית של דם שקשה לתלות בפצע שרופאה לא הצליחה לראות, כנראה היה דימום קצר ונפסק, וממילא יש לנהוג איסור. אם תרצו להשקיע קצת מאמץ ללכת לאחות טהרה מוסמכת ולבדוק יתכן שתמצא משהו אף שאני מתקשה להאמין.

מכל מקום לא נעשה איסור על ידכם שהרי נהגתם כשורה והכל היה אונס גמור. עיקר הנושא כאן הוא מה שראתה על המגבת אם היתה לבנה, ועל הניר [ורק בגודל גריס ומעלה – כמו מטבע של שקל] לגבי מה שראתה בשירותים יש להקל. אבל אם המגבת והניר היו צבעוניים ניתן גם כן להקל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל