לתרומות לחץ כאן

אישה המפרסמת תמונותיה לציבור

בס"ד

שלום רב,
ברצוני לשאול שאלות הקשורה לתמונות נשים (דתיות/חרדיות) המפורסמות בציבור (פייסבוק וכו') לא לשם פרנסה, וגם לשם פרנסה.

אני זמרת חוזרת בתשובה, ופתחתי פייסבוק חדש כדי לפרסם את עצמי בציבור הנשים והנערות, עשיתי הגדרה בפייסבוק שאף אחד לא יוכל לראות את הפרסומים שלי, חוץ מחבריי לקבוצה, שהן נשים ונערות בלבד.
אין לי תמונת פרופיל שלי, אלא של הלוגו שלי (ללא תמונת הפנים שלי וכו'), ואין לי תמונת נושא עם פרצופי או חזותי, אלא של הכרטיס ביקור שלי.
מכל הבחינות אני מפקחת על כל זה ועושה גדרות ברוך השם.

עכשיו כמה שאלות.

א. האם מותר לי להעלות תמונות שלי לפייסבוק שלי (רק בנות שברשימה שלי יכולות לראות אותן) באופן שותף? כלומר שכך אוכל לפרסם את העבודה שלי בציבור וכו'…?

ב. ראיתי שיש זמרות לציבור החרדי (לנשים ונערות) בפייסבוק שמעלות תמונות שלהן שכל אחד יכול לראות אותן, והכוונה תמונות פרופיל ותמונות נושא שכל עובר ושב יכול לראות, גם מבלי להיות חבר שלהן בפייסבוק, האם הן חוטאות ומחטיאות בכך את הרבים וזה איסור משום חוסר צניעות וכו'? או שהן פועלות כשורה לפי דעת תורה וניתן ללמוד מהן שזה בסדר גמור? וכך להתחיל להעלות וכו'…

הבנתי שאין מצווה על חשבון עבירה.
חשוב לי לציין, שאני רוצה לדעת תשובות עפ"י דין תורה מטעמי פוסקי הדור, ואני נוהגת ללכת לפי הרב הגאון עובדיה יוסף זצוק"ל שהלך לפי מרן רבי יוסף קארו זצוק"ל.

אשמח לתשובה בהקדם האפשרי,

תודה רבה,
תבורכו מפי עליון.

תשובה:

שלום רב

אין ספק שלפרסם תמונת אשה לכל עובר ושב זה לחלוטין לא צנוע ולא ראוי, אינני יכול לקבוע בודאות שיש בזה איסור של לפני עיור לא תתן מכשול, שכן אסור בכלל לגלוש באינטרנט שאינו חסום, כך שאין לגבר מה לחפש שם בכל מקרה… אבל ודאי לא יעלה על הדעת שאה דתית תפרסם תמונותיה לרבים, וכל דבר טוב לא יצא מזה. עשי כפי שנהגת עד היום, ובעזרת ה' תראי רק שפע של פרנסה וברכה בכל מעשה ידיך.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. יש להדגיש בדור הזה שכל אחד יכול לצלם ולהצטלם עשרות פעמים ביום: אל תפרסמו בתמונות הפרופיל שלכם תמונות נשים – לא בפייסבוק, לא בוואצאפ (WhatsApp), לא ב-Gmail ולא בשום רשת חברתית וכדומה. כל אחד יכול לראות תמונות אלו. לדוגמה, כל מי שמשתמש בוואצאפ, ומקליד לאנשי הקשר שלו מספר טלפון כלשהו – מיד מופיעה תמונת הפרופיל של המשתמש – וכשיש מיליארד אנשים ברשת כזו – ברור שכמה מהם גם שמים תמונות אסורות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל