לכבוד בית ההוראה דין
שלום,
למה נקטו הפוסקים (יעו' משנ"ב סי' תעב ס"ק לח) שעדיף יין אדום משום "אל תרא יין כי יתאדם" (בראשית מט, יב) שזה פסוק מהכתובים ולא נקטו בפס' "חכלילי עיניים מיין", ופרש"י (וכן ראב"ע והרד"ק) שהוא מלשון אדמימות, וזהו פסוק מהתורה.
תודה רבה
תשובה:
שלום רב
שאלה נחמדה. כנראה משום שכאן זה מפורש בפסוק ולא צריך לדברי המפרשים.
חג שמח.
כנראה. בייחוד שיש את דעת הרמב"ן שם בבראשית שאומר אחרת מהם. תודה.
באמת מרן השו"ע באורח חיים סימן רע"ב סעיף ד מעיד שהמנהג לקדש על יין לבן.
אמת אבל גם שם הוסיף המשנה ברורה שכוונת השו"ע היא שיוצאים ידי חובה בדיעבד אבל לכתחילה ודאי יש לחזר אחר יין אדום.
השאר תגובה