לתרומות לחץ כאן

מים שלנו ממי ברז או מים מינרלים?

שלום כבוד הרב.
מה עדיף לענין מים שלנו לאפיית מצות, להשתמש במים מינרלים מבקבוק אבל יתכן מאוד שלא נשאבו בבין השמשות וא"כ לרמ"א אינו טוב. או מי ברז, שיש מפקפקים, ואוכל לשואבם בבין השמשות? תודה רבה.

תשובה:

שלום רב

קשה לענות על השאלה הזו, כיון שבכל אחד משני האופנים יש חסרון… מי ברז בדרך כלל אין חשש שהתחממו מהשמש, הם עוברים מתחת לאדמה ברוב אזורי הארץ וכו', אולם מערבים בהם חומרים שיש שחששו שעשויים לגרום לחימוץ [פלואוריד, חומרי ניקוי], לעומת זאת מים מינרלים לא מעורב בהם שום דבר, אבל הם מגיעים במשאיות ועומדים בשמש, ויש שסברו שמים שהתחממו פעם אחת שוב לא יועיל להם קירור לעולם. למעשה בשני האופנים יש להכשיר לדינא, אולם שניהם לא מהודרים כל כך. ראה כאן מה שכתבנו על מי ברז, וכאן על מים מינרלים. לכן אינני יודע בודאות מה להכריע, אף שאני נוטה להעדיף את המים המינרלים.

בהצלחה רבה!

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. יש לציין שבמציאות בהרבה מקומות בארץ בימים חמים מרגישים החמימות במי ברז, ובפרט לאלו שהצינורות שלהם חשופים בחוץ, ולפ"ז יש להעדיף מים מינרלים לדעתי.

  2. גם במקרה כזה מסופקני אם יש הבדל משמעותי, כי גם המים המינרלים התחממו במשאית וכו'. מדובר כאן שעושים אחר כך לינת לילה.

  3. מחילה שאני מתעקש, לכאורה חום של רוק כפי שהובא במשנה ברורה הוא כ36 37 מעלות. המקווה שאני טובל בו הוא כ33 מעלות וזה בהחלט חם. ראיתי כבר מקווה ב37 מעלות וזה ממש חם. אינני משוכנע שבקבוק בקרטון גם שהוא דק מגיע לחום זה, זה בסך הכל חומר מבודד. ועוד אני שואל בד"כ הארגזים עומדים בערימה, לא תמיד מסיעים במשאיות הגלויות לשמש ואם כן גלוי, יתכן שהעליון מתחמם אך זה שתחתיו פחות. ואולי אפשר לצרף זאת כספק נוסף, ובייחוד שזה אחר שהייה של מעל 24 שעות בחנות כך שזה ודאי לן לילה? יישר כוח על האתר המחכים.

  4. אכן, אינני אומר שזה לא טוב, רק מסביר למה בני ישראל כשרים כן מקפידים על מים שלנו כמו בכל הדורות ולא רוצים להכנס למשהו שלא היה להם פיקוח עליו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל