לתרומות לחץ כאן

מצות מהודרות לפסח

בסד
שלום רב
כיום יש הרבה מאוד סוגים של מצה. לליל הסדר אני קונה בלי נדר 3 מצות עגולות שמורות. לשאר ימי חג הפסח אני רוצה להדר כמה שאפשר גם כן. ברשתות החרדיות מוכרים מצות שמורות (מרובעות) בהשגחת בדץ העדה החרדית. אך יש חברות שונות ומחירים שונים. האם אני יכולה לקנות כל סוג של מצה שמורה ? יש עדיפות לחברות מסויימות ? וכמה אמורה לעלות קופסת מצות שמורות אמיתיות 2.5 קג בהשגחת הבדץ ?
תודה.

תשובה:

שלום רב

כל החברות תחת השגחת בד"ץ העדה החרדית מהודרות במידה שווה. מחירים אינני יודע, אני מניח שזה סביב ה40 ש"ח לק"ג. אבל זו הערכה לא ידיעה.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. במדריך הכשרות שמפרסם בד"צ העדה החרדית מופיע שיש בהשגחתם שני סוגי מצות מכונה: יש מצה שמורה משעת קציר החיטים, אך גם יש מצה לא שמורה, שההשגחה בה היא משעת טחינת הקמח.
    מומלץ לכל אדם לרכוש את מדריך הכשרות שלהם המתפרסם החל מר"ח ניסן בכל שנה.

  2. יש גם אריזות של מצה לא שמורה בהשגחת הבד"ץ. אך מצוין שם שהשגחת הבד"ץ היא לימות השנה. ההכשר לפסח הוא של רבנות מסויימת (איני זוכר כעת, נדמה לי שהרבנות ראשל"צ). לגבי אותן מצות, סיפר לי אחד ששאל את הבד"ץ, והם ענו לו שאין כל בעית כשרות לפסח עם המצות, אלא שהם מעדיפים לא לתת הכשר רשמי על מצות לא שמורה.
    כלומר, יש מצות לא שמורה בהשגחת הבד"ץ. בבד"צים הספרדיים גם יש מצות לא שמורה (עם כשרות רשמית לפסח. בלי לתת כבוד למוסכמות). שמעתי ממקור מוסמך שהגר"ע יוסף זצ"ל לא החמיר בכך (חוץ ממצות של ליל הסדר כמובן, שעל זה כבר נזכר בגמרא שראוי להקפיד).

    לפי המצב היום (תש"פ) יש חשש כבד ממחסור במוצרים בסיסיים, וכן בתים רבים מאבדים את מקור הכנסתם ה' ירחם. לענ"ד (וכן הורו לי שני ת"ח) בכל מקום שיש חשש, עדיף לחסוך בכסף ולקנות לשאר ימי הפסח (חוץ מליל הסדר) מצות לא שמורה. ברור לי שזה קודם לצרכי החג כגון: בשר, בגד לאשה, ממתקים לילדים, ושאר מצוות דאורייתא

    יסיר ה' מעלינו את נגע הקורונה, וישימו על ראש שונאינו

    יהונתן

  3. סליחה. תקון טעות. כתבתי בתגובתי: ברור לי שזה קודם לצרכי החג כגון: בשר, בגד לאשה, ממתקים לילדים, ושאר מצוות דאורייתא. סוף ציטוט.
    התכוונתי כמובן להיפך. צרכי החג (כגון אלו שהזכרתי) קודמים להידור של שמורה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל