לתרומות לחץ כאן

דימום בתחילת הריון

שלום כבוד הרב,
ברצוני לשאול שאלה בנושא הלכות נידה. לפני כעשרה ימים, קיבלתי וסת שלא הייתה נראית לי רגילה ואף הסתיימה מהר מן הרגיל אך התנהלתי כמו נידה, ספרתי ימים נקיים וכו'. אמש, עשיתי בדיקת היריון לאחר שחשדתי שהוסת הייתה מוזרה ולשמחתי גיליתי שאני בהיריון. האם עלי בכל זאת ללכת למקווה או שמא מעולם לא הייתי נידה ואין צורך?

תשובה:

שלום רב

ראשית מזל טוב וכל הברכות!

כל דם היוצא מהרחם מטמא, בין אם הוא וסת או כתם או בימי הריון והנקה, כך שודאי צריך לנהוג כרגיל עם זבעה נקיים וטבילה וכו'. אגב יש גם לשמור על הוסתות בחודש זה! כלומר הפלגה חודש ועונה בינונית [אשה לא נחשבת מסולקת דמים מבחינה הלכתית בשלושת החודשים הראשונים להריונה].

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב,
    לא הבנתי את חלקה השני של תשובתך. מה פירוש "הפלגה חודש ועונה בינונית?" וגם מה זאת אומרת "אישה לא נחשבת מסולקת דמים בשלושה חודשים הראשונים להריונה"? האם הכוונה שאישה נידה בשלושת החודשים הראשונים להיריון?? אשמח להבהרה.
    תודה.

  2. חלילה. אני מבין שאת לא מכירה את דיני הוסתות, אסביר בקצרה, מעבר לימי המחזור והשבעה נקיים, נאסר על האשה לקיים יחסים עם בעלה בזמן בו היא אמורה לקבל מחזור, ובזה, אשה שיש לה וסת קבוע, כלומר היא רואה בזמנים קבועים – כל 28 יום וכדומה, נאסרת באותו היום, אשה שאין לה זמנים קבועים נאסרת בשלושה זמנים: 1. ביום השלושים לראייתה האחרונה. 2. באותה הפלגה שהיתה לה בראייה הקודמת, כלומר אם ראתה ביום ה25 לראייה הקודמת, גם עכשיו חוששת ביום ה25. 3. בתאריך החודשי של הראייה, כלומר, אם ראתה בב' חשון חוששת בב' כסלו.
    זה על קצה המזלג, חובה ללמוד את הלכות הטהרה עם רבנית מוסמכת כדי שלא לטעות.
    אשה לא אסורה בשלושת החודשים הראשונים, אלא שבשלושה חודשים אלו עיין היא יכולה לקבל מחזור, ולכן דיני וסתות הנ"ל נוהגים בה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל